Ga naar inhoud

Laptop vragen


Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijd lang aan het twijfelen over de aanschaf van een laptop naast mijn desktop computer. Nu heb een paar vragen over laptops waarvan ik hoop dat mensen hier ze kunnen beantwoorden. 1] Hoe lang kan ik verwachten dat een batterij meegaat. Zowel de volledige levensduur alswel hoeveel uur een volledig opgeladen batterij een laptop laat draaien. 2] Intel of AMD? Wat is verstandiger? Ook als het gaat om het onderwerp van vraag 1. 3] Ik zie de laatste tijd een paar laptops met geintegreerde 3d graphische kaarten, is dat verstandig? Vreten die geen stroom? 4] Shared video geheugen of appart? 5] Laatste en niet geheel relevante vraag. Kan je tussen winME en winXP een stabiel netwerk maken? Bij voorbaad dank voor de hulp.
Link naar reactie
Hoi The Picard (trekkie fan?), Je schreef: [quote:65cb6285b7="The_Picard"]<snip> 1] Hoe lang kan ik verwachten dat een batterij meegaat. Zowel de volledige levensduur alswel hoeveel uur een volledig opgeladen batterij een laptop laat draaien.[/quote:65cb6285b7] Op mijn laptop (Dell Latitude C600 van een jaar geleden) kan ik met een battery pack ongeveer 2,5 uur doen. Ik kan ook als ik dat wil een tweede pack in de cd-rom bay doen wat te tijd in ieder geval verdubbelt. Maar verder hangt het af van de laptop die je kiest. Kijk eens in wat computermagazines (Computer Totaal! bijvoorbeeld :wink:) voor wat vergelijkende testen tussen laptops. Vraag 2 en 3 weet ik niet. [quote:65cb6285b7][4] Shared video geheugen of appart?[/quote:65cb6285b7] Apart is beter! [quote:65cb6285b7][5] Laatste en niet geheel relevante vraag. Kan je tussen winME en winXP een stabiel netwerk maken?[/quote:65cb6285b7] Kijk even in de netwerkforums daar staat genoeg info hierover.
Link naar reactie
[quote:5c6bd4eae1]2] Intel of AMD? Wat is verstandiger? Ook als het gaat om het onderwerp van vraag 1.[/quote:5c6bd4eae1] Wat zijn je plannen met de laptop? kijk, als je wilt dat de accu lang mee gaat, dan moet je in elk geval een laptop kopen met een processor die speciaal voor mobiel gebruik is aangepast, er worden tegenwoordig namelijk ook vaak laptops verkocht met gewone desktop uitvoeringen van processoren, wat wel iets goedkoper is, maar meer stroom vreet. Zowel intel als amd leveren aangepaste cpu's. [quote:5c6bd4eae1]3] Ik zie de laatste tijd een paar laptops met geintegreerde 3d graphische kaarten, is dat verstandig? Vreten die geen stroom?[/quote:5c6bd4eae1] Als je natuurlijk vol gebruik gaat maken van de 3d capaciteiten van die grafische kaarten, kost het extra stroom. deze 3d kaarten zijn meestal ook aangepast voor mobiel gebruik, waardoor ze zuiniger zijn, bij gewoon kantoorwerk zal het niet veel schelen. [quote:5c6bd4eae1]5] Laatste en niet geheel relevante vraag. Kan je tussen winME en winXP een stabiel netwerk maken?[/quote:5c6bd4eae1] Dit is zeker mogelijk, ik heb thuis ook een netwerk met één windows xp prof. pc en één windows me pc, loopt perfect, je moet er alleen rekening mee houden dat de instellingen in win xp iets anders zijn als in windows me, maar het is goed te doen en werkt zonder problemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...