Ga naar inhoud

cd-r heeft te weinig ruimte


Aanbevolen berichten

Dag, Ik wil het spel "no one lives for ever" kopieren. Dit is in het bestand "iso". Nu is het 1 ste cd die ik wil kopieeren 72882 mb. Jullie voelen hem al, het kan niet op een cd-r van 80 minuten. Weet iemand toch een methode om dit op deze cd te krijgen, en het spel dan ook draait? Ik gebruik nero 55917, xp pro. Ik heb dus de "iso"op mijn hd, daar vanaf wil ik het kopieeren. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Link naar reactie
[quote:6d6572dabf="Ann"]Dag, Ik wil het spel "no one lives for ever" kopieren.[/quote:6d6572dabf] Tenzij dit een kopie is voor eigen gebruik (wat ik niet denk) dan mag dat niet, en het mag zeker niet worden besproken op dit forum... [quote:6d6572dabf]Dit is in het bestand "iso". Nu is het 1 ste cd die ik wil kopieeren 72882 mb.[/quote:6d6572dabf] Nou dat past zelf op 8 cd's niet hoor? Ben je niet een comma ergens vergeten?
Link naar reactie
Ja, nu zie ik het ook, heb een kommaatje vergeten. Uiteraard wil ik niet deze forum niet in een slecht daglicht stellen, en geloof me ik ben legaal bezig. Heb toch nog een vraagje, is er een mogelijkheid dat ik de"iso"op mijn hd schijf krijg, zodat ik het spel hiervan uit kan instaleren, en spelen? Overburn helpt dus niet op nero, ook niet als ik er een paar minuutjes bij optel.
Link naar reactie
[quote:6b83c2a3be="Ann"]Uiteraard wil ik niet deze forum niet in een slecht daglicht stellen, en geloof me ik ben legaal bezig.[/quote:6b83c2a3be] Daar gaan we dan maar vanuit... [quote:6b83c2a3be] Heb toch nog een vraagje, is er een mogelijkheid dat ik de"iso"op mijn hd schijf krijg, zodat ik het spel hiervan uit kan instaleren, en spelen?[/quote:6b83c2a3be] Ja, wanneer je eenmaal een image-file gemaakt hebt (bijv. een .iso) dan zijn er diverse utilities om dit image in een virtuele drive te mounten. Bijv. met Demon-tools (gratis): http://www.daemon-tools.net/main.htm [quote:6b83c2a3be]Overburn helpt dus niet op nero, ook niet als ik er een paar minuutjes bij optel.[/quote:6b83c2a3be] Doe met Nero CD speed even een overburn-test op je CD-R; kun je meteen kijken hoever je op dat ding kunt gaan. Ik weet trouwens niet of die CD officieel beveiligd is, maar anders zou het natuurlijk kunnen zijn dat er opzettelijke een verkeerde grootte aangegeven wordt.
Link naar reactie
Nou vooruit dan maar, je hebt het voordeel van de twijfel. Ik denk zelf ook wat Captain denkt, dat de beveiliging bestaat uit een te grote ISO die je vervolgens niet kan branden. Want zelfs als je de comma neerzet kom je boven de 700 MB en dat is wel erg krapjes voor een overburned CD. Wat je kan proberen is de ISO met Isobuster 'uit te pakken' (extracten), misschien dat je er dan nog niets mee kan doen op de harde schijf of het wellicht dan wel kan branden zodat het past. Zie www.isobuster.com, is gratis te downloaden met de functionaliteit die jij nodig hebt. Ik hoop dat het wel echt legaal is wat je doet. Ik zou het op zich niet vreemd vinden als een moderator toch vindt dat dit verwijderd moet worden... We'll wait and see.
Link naar reactie
[quote:e0336c3175="LibraOne"] Ik hoop dat het wel echt legaal is wat je doet. Ik zou het op zich niet vreemd vinden als een moderator toch vindt dat dit verwijderd moet worden... We'll wait and see.[/quote:e0336c3175] Een cd die je in je bezit hebt voor eigen gebruik kopieren is legaal. Klaar. Ik zou niet weten wat de mod daar op af te dingen zou kunnen hebben.
Link naar reactie
Ook dat. Mijn nieuwe Lite-On (48125S) bijvoorbeeld, kijk maar: http://www.feurio.com/English/Writerdb/Data/liteon_ltr48125s.html Mijn oude LG 8080B kon dat ook al trouwens. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het nog nooit geprobeerd heb, maar het zit iig in de "documented features". Nog een Feurio linkje over CD-R capaciteit: http://www.feurio.net/Rohling.php3
Link naar reactie
[quote:7a4df3c638="Captain_Kansloos"][quote:7a4df3c638="rombaft"]volgens mij bestaan er geen 90 min cd's .[/quote:7a4df3c638] Toch wel. Er bestaan zelfs 99 min CD's...[/quote:7a4df3c638] http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=3420 Zag van de week nog bij Dixons een aanbieding van 90 min. Dixons (?) cdr's (in Arnhem anyway).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...