Ga naar inhoud

hard geluid uit harde schijf (ook uit nieuwe)


Aanbevolen berichten

Ziet iemand hierin nog een oplossing? Een week geleden heb ik een partitie-programma gebruikt om ruimte voor linux te maken. Het gaat over een 133MHz pentium machine met een 2G harde schijf. Het geheel draaide onder windows 98. Deze handeling had ik 1x eerder gedaan op een soortgelijke machine zonder problemen. Maar nu ging het helemaal mis. In de laatste fase liep het geheel vast en er klonk een geluid alsof de stappenmotoren van de schijf steeds tegen het einde aan botsten. Ik heb de klassieke handelingen van partitioneren en formatteren met fdisk en format C verricht. Bij fdisk /mbr en aan het einde van format C treedt het 'harde schijf geluid' weer op. Er komen foutmeldingen als: harde schijf tegen schrijven beveiligd, foutieve opstarttabel en failure writing a new boot record. (afhankelijk van het gebruikte programma) Een andere (nieuwe) harde schijf geeft exact dezelfde problemen. Patitioneren gaat goed en aan het einde van de format cyclus 'het harde schijf geluid' met bootsector schrijfproblemen. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? En uiteraard is het probleem oplosbaar? Groeten, Willem Tulp
Link naar reactie
Harde geluiden uit een harde schijf zijn meestal niet gunstig... :cry: Harde klik-geluiden geven vaak aan dat de koppen niet meer naar behoren bewegen. Maar omdat de nieuwe schijf ook raar doet... het lijkt me een goed idee om de schijven eens in aan andere PC te koppelen. Dan kun je met enige zekerheid vaststellen of het aan de schijven ligt of niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...