Ga naar inhoud

accu moederbord 486DX


Aanbevolen berichten

Je kunt een nicad accu kopen bij de plaatselijke elektronica wimkel of bij Conrad of bij Display. Maar als je kunt solderen kun je ook gewoon 3 penlicht nicad accu's gebruiken door die met draadjes aan elkaar te solderen (3 in serie is ook 3,6v) de capaciteit mag gerust groter zijn als de spanning maar klopt en je de plus en min goed aansluit. Succes En ja geest vroeger had de bios ipv een lithium batterij een niccad accu voor het bewaren van de bios instellingen omdat het bios geheugen te veel stroom gebruikte om jaren lang op een batterij te werken. De accu werd opgeladen als de pc aanstond net als het zender geheugen van oudere tv's
Link naar reactie
Dit is niet echt een nieuwe vraag. Ik heb in het verleden vaak een NiCd accu vervangen. Helaas heb ik moeten constateren dat de kwaliteit van sommige moederborden te wensen overlaat. Vervanging van zo'n accu vergt enige voorzichtigheid. Persoonlijk ben ik voorstander van de batterijvervanging met penlight batterijen. Kost een fractie van een nieuwe accu, die waarschijnlijk niet meer bestaan. Je koopt altijd een oude accu ... met twijfelachtige kwaliteit. Er zijn ook kant en klare vervangings batterijen in de handel. Feitelijk een lithium batterij. Ik heb nog wat oudere exemplaren liggen ... Zijn soms best wel prijzig. Als de penlights leeg zijn koop je 3 nieuwe penlights voor een fractie. Maar dan ben je volgens mij alweer 2-3 jaar verder. Een batterijhouder kost minder dan 2 euro. [url=http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=76679&highlight=nicd]Wachtwoord op Computer[/url] [url=http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9105&highlight=nicd]CMOS batterij (bijna) leeg[/url]
Link naar reactie
[quote:0ef8fdf224="snameroc"]Je kunt een nicad accu kopen bij de plaatselijke elektronica wimkel of bij Conrad of bij Display. Maar als je kunt solderen kun je ook gewoon 3 penlicht nicad accu's gebruiken door die met draadjes aan elkaar te solderen (3 in serie is ook 3,6v) de capaciteit mag gerust groter zijn als de spanning maar klopt en je de plus en min goed aansluit. Succes En ja geest vroeger had de bios ipv een lithium batterij een niccad accu voor het bewaren van de bios instellingen omdat het bios geheugen te veel stroom gebruikte om jaren lang op een batterij te werken. De accu werd opgeladen als de pc aanstond net als het zender geheugen van oudere tv's[/quote:0ef8fdf224] Ik snap het nu, sorry maar ik begreep het anders.Als hij lithium bat. had gezegd had ik em gesnapt. Koop een nieuwe knip die oude los en soldeer die nieuwe vast :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...