Ga naar inhoud

Bootprobleem, rebooten x 3 of 4 etc...


Aanbevolen berichten

Ik wend mij tot jullie met een computerprobleem. Ik heb een Sky Pentium III 800 Mhz met 256 Mb SDRAM pc133 met een MSI 6309 moederbord. Sinds een aantal maanden heb ik het volgende probleem. Telkens wanneer ik mijn computer aanzet, blijft ie hangen. Soms bij het eerste regeltje (dos) waarbij je ziet wat voor bios erin zit. Soms een stukje verder wanneer het geheugen gecheckt wordt. Een andere keer komt ie zelfs nog verder en wel, tot vlak voor het punt waarop je het Windows Milleniumscherm ziet. Een heel enkele keer zit ik al in windows en dan blijft ie hangen... Ik kan dan alleen maar lang op de aan- en uitknop drukken en opnieuw opstarten. Om normaal met de pc te beginnen te werken, moet ik soms dus wel 4 x de pc uitzetten. Dacht in eerste instantie dat het ook wat te maken had met 2 besturingssystemen op 1 pc, en heb Windows 2000 eraf gehaald, geformateerd, Millenium schoon erop en toch steeds weer hetzelfde probleem. Ik bezit de nieuwste drivers voor van alles, behalve het moederbord, zou dat het euvel kunnen zijn?? Vriendelijk bedankt voor jullie hulp alvast.
Link naar reactie
In een review van het bord las ik dat wanneer de computer blijft hangen tijdens een boot, dat dan op het zogenaamde D-LED een code moet komen waarvan de uitleg op een sticker zou moeten staan. Heb je zo'n code? Ik las ook dat de eerste versie van de bios nogal onstabiel was (wat dat in praktijk ook moge betekenen). Als er echt geen andere oplossingen zijn zou je eraan kunnen denken om een nieuwe versie van de bios erop te zetten, maar daarmee zou ik wachten tot het laatste. Ik heb gehoord dat het ook wat met de schijven of met kapot geheugen zou kunnen te maken hebben, maar daar weet ik niets van.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...