Ga naar inhoud

Moederbordvoeding converterkabel/plug


Aanbevolen berichten

Je kan die twee voedingen AT en ATX niet met elkaar vergelijken. Een ATX voeding heeft een 3,3Volt lijn en een "soft power switch". Feitelijk gaat de aan/uit schakelaar naar het moederbord, die het aan/uit signaal weer doorstuurt naar de voeding. Een ATX voeding kan ook softwarematig uitgezet worden. Voor het aan/uitzetten heeft een AT voeding vijwel altijd een echte netschakelaar nodig. Verder neem ik aan dat je iets moderns (moederbord + CPU) wilt kopen. AT voedingen zijn misschien een keer 235W, de meeste zullen zo'n 200W leveren. Tegenwoordig is 300W ATX al licht ... Zelfs als de kabels bestaan, is het de vraag of dat gaat werken.
Link naar reactie
Nee, ik denk dat webspider toch een AT voeding bedoel (2 stekkers) naar een ATX voeding (blokje) Ik dacht het wel eens gezien te hebben, maar heb me vergist. Logisch nadenkend kan het ook eigenlijk niet. Ik was vandaag bij Alternate en heb het gevraagd, maar zij hadden er nog nooit van gehoord (niet dat dat veel zegt :lol: ) en hebben toch ff gekeken of ze ze konden bestellen. Niet dus.
Link naar reactie
Nee, ik bedoel 2 at-->atx :) Ik ben vanochtend nog langs een pc-winkel geweest voor een netwerkkaart, maar volgens hen bestond dat niet, omdat atx idd een heel ander systeem is; als je een echte hobbyist was kon je het volgens hen misschien wel maken.... Bij Alternate verkopen ze overigens goedkoipe voedingen, €19 voor en 300W ATX-voeding. Is zo'n voeding de moeite waard of kan ik beter een hoger wattage nemen? Ar komt aan te hangen: [list:663b31326d] [*:663b31326d]Moederbord: [list:663b31326d] [*:663b31326d]Videokaart (PCI) [*:663b31326d]Geluidskaart (ISA) [*:663b31326d]Netwerkkaart (ISA) [/list:u:663b31326d] [*:663b31326d]3,5" floppy [*:663b31326d]5,25" floppy [*:663b31326d]2x HD (2 GB) [*:663b31326d]1x CD-ROM [*:663b31326d]1x tapestreamer [/list:u:663b31326d] Dit werkte btw moeiteloos op een 200 Watts AT-voeding...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...