Ga naar inhoud

Wat zijn "stacks" in config.sys


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik probeer een installatie probleem van een CD-rewriter op te lossen met het updaten van mijn IBM Aptiva met een aantal vlg IBM vereiste en aanbevolen updates. Het gaat o.a. om de update, die ervoor moet zorgen, dat ik CD-R kan lezen met een inhoud van > 7 MB . De update blokkeert met de melding: Een interne stapeloverloop heeft deze sessie tot stilstand gebracht. Wijzig de instelling stacks in het bestand config.sys en probeer het op nieuw. Wie, o Wie helpt mij met de uitvoering hiervan ! Henk
Link naar reactie
kun je eens kijken in je config.sys bestand wat de waarde is die bij stacks staat? als het goed is staat dit in je config.sys: stacks = xxxx(een numerieke waarde) in elk geval schijnt onderstaande instelling normaal gesproken toereikend te zijn: stacks = 8,512 Komt deze regel niet voor in je config.sys, of staat er iets anders, vul dit dan in....
Link naar reactie
Ik heb ff een Dos boek erbij gepakt. Syntaxis: Stacks =aantal, grootte Stacks =9,128 De instructie stacks reserveert geheugen om gegevens op te slaan bij hardware-interrupts. Aantal= Aantal stacks. Er is er één per interrupt nodig. De geldige waarden liggen tussen de 8 en 64. Grootte= De beschikbare ruimte voor één stack in bytes. De geldige waarden liggen tussen 32 en 512. De totale grootte van het gereserveerde geheugen volgt uit de vermenigvuldiging van het aantal stacks met hun grootte. Misschien wordt je hier iets wijzer van. Suuces
Link naar reactie
Ik denk niet dat de files opdracht hier iets mee te maken heeft, deze opdracht regelt hoeveel bestanden er tegelijkertijd open mogen staan. Maar je kan altijd de waarde bij files opschroeven, misschien werkt het wel. Vul dan gewoon meteen honderd in ofzo, dan kan dat in elk geval geen problemen geven. Misschien moet je btw de waarde bij stacks ook nog wel verhogen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...