Ga naar inhoud

Raid configuratie op asus p4pe


Aanbevolen berichten

ben bezig met een raid configuratie op een asus p4pe moederbord hoewel ik 2 identieke drives heb wordt er maar 1 gezien in de bios ik wil een raid 0 (stripe) maken maar de handleiding van het moederbord is niet duidelijk over hoe en welke kabels moeten worden aangesloten er ordt gepraat over serial ata drives maar ik heb volgens mij gewone ide drives want serial ata drives zijn er nog niet. hoe sluit ik dit aan en hoe moeten de jumpers staan en welke kabel moet waarop ???
Link naar reactie
Vooraf: dit bericht past beter in het forum over moederborden. Omdat ik ook een P4PE in bestelling heb, heb ik me in de RAID optie nog wat meer verdiept. Volgens de review in C!T van januari 2003 wordt over de P4PE geschreven, dat "Asus (...) heeft slechts één RAID-aansluiting in plaats van twee. Twee S-ATA zijn wel aanwezig." Ik ging er van uit dat hiermee minimaal RAID 0 OF RAID 1 mogelijk zou zijn. Echter... vandaag (9 jan 03) lees ik over de P4PE op [url]http://www.computerbase.de/article.php?id=140&page=14[/url] "Durch die Verwendung eines Promise Serial ATA Raid Controllers wird es vorerst natürlich unmöglich ein normales Raid aus zwei parallelen Festplatten aufzubauen und da es momentan noch keine Serial ATA Festplatten zu kaufen gibt, ist ein Raid Array auf dem P4PE momentan noch unmöglich. Wer demnach keinesfalls auf Raid verzichten möchte, muss sich entweder noch gedulden, oder zu einem anderen Board ohne Serial ATA Raid Controller greifen." Wie het helemaal precies weet mag het zeggen... ik houd me ook aanbevolen. Groet, Pieter
Link naar reactie
vervolg op voorgaande reactie: met het mobo ASUS P4PE schijnt RAID met twee standaard HD's niet te kunnen: Van [url]http://www.motherboards.org/articlesd/motherboard-reviews/1215_2.html[/url] "The hottest topic enthusiasts talk about is Serial ATA and RAID support. Enthusiasts have been very disappointed about it. Let me explain why. Promise PDC20376 supports RAID but the problem is not that. Other than standard UDMA 100 two channels of IDE ports, there are two Serial ATA ports and one IDE port. You can use these additional ports like this. 1. Single IDE Harddrive 2. Two Serial ATA Harddrives. Independent or RAID0 or RAID1 configuration 3. Single IDE Harddrive + Single/Dual Serial ATA Harddrive. Independent or RAID0 or RAID1 configuration So you can't use two Standard IDE harddrives for RAID0 or RAID1 configuration. Serial ATA is around the corner and for new disk and motherboard buyers it will be an easy shift. But some of the enthusiasts already have striped disk sets and their disks are not serial ATA and they don't want to change it soon." Wachten op S-ATA dus... Pieter
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hoi, heb je het opgelost met de RAID configuratie op jouw P4PE bord? Bij mij draait inmiddels een nieuwe pc, met P4PE mobo en o.a. 2 x 60GB Maxtor in RAID0. Het bleek dat er een soort emulatiekaartje aan 1 van de HD's moest worden gekoppeld, want dan lijkt het alsof er 1 SATA en 1 IDE HD zijn aangesloten. Werkt als een trein!!!! Pieter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...