Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Dezelfde Windows installatie is meestal alleen te gebruiken als het moederbord van hetzelfde type is. Welke Windows versie betreft het? Bij een nieuw moederbord hoort een nieuwe Windows installatie. Ik weet niet of je dat nog kan doen, eventueel met een andere computer: een reserve kopie maken van de data die je wilt bewaren. Als de schijf een extra partitie heeft, dan kan alle data daar misschien (tijdelijk) opgezet worden. In het andere geval, Windows map en Program Files map hernoemen, en kijken of je Windows opnieuw kan installeren. Oh ja, als het WinXP of 2000 is toch ook maar de map Documents and Settings in veiligheid brengen. Er is geen garantie dat die blijft zoals die was. De harde schijf is nagenoeg altijd over te zetten. Het kan zijn dat een nieuw moederbord met een nieuwer model harde schijf beter presteert. Maar omdat ik niet weet welk type harde schijf en moederbord het betreft, kan ik verder alleen maar gissen.
Link naar reactie
als je er een ander moederbord inzet zal windhoos hardware opnieuw moeten detecteren en installeren terwijl er als drivers instaan van je oude mobo. Dit kan conflicten/vastlopers/instabiliteit veroorzaken. Het kan goed gaan, maar heet advies is: Je data backuppen en na install van een nieuw mobo beginnen met een schone installatie van windhoos Vervang je het mobo met precies dezezelfde (en zet de kaarten in dezelfde sloten terug) dan zou het gewoon meteen moeten werken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...