Ga naar inhoud

afspelen MP3


Aanbevolen berichten

Met behul[p van het freeware programmatje Cdex heb ik een een audiotrack omgezet maar Mp3. Maar nu wil ik dit mp3 track afspelen. Ik heb een Soundblaster Live! kaart. Na de button play te hebben ingetoetst zie ik dat de track wordt afgespeeld. Ik hoor echter géén geluid. Wat kan het probleem zijn. Als ik de audiotrack afspeel heb ik perfect geluid! :cry:
Link naar reactie
Een audiotrack loopt via het speciale kabeltje van je cd-rom speler naar je geluidskaart, MP3´s, wav´s etc etc zijn "software matig" en lopen buiten het kabeltje om..... Ps. als je een vraag stelt en iemand geeft daar antwoord op, moet je natuurlijk niet antwoorden met "dat kan het probleem toch niet zijn"....als je het zelf beter weet, moet je hier geen vragen stellen.....
Link naar reactie
Spiderned!!! Dat is inderdaad een goed idee(dat had ik eerder moeten doen, Stom van me) Ik kan wel andere mp3's afspelen(deze zijn niet door mij gemaakt) deze doen het wel. Het ligt dus inderdaad aan het gemaakte mp3''tje. Maar wat doe ik dan verkeerd. Ik kan in de mixerinstellingen niks vreemd zien. Ik vind het ook vreemd dat ik met mijn Soundblaster software (Creative playcenter 2.0) geen mp3's kan maken. Ik kan wel de button rip aanklikken maar er gebeurd niets!!!
Link naar reactie
:cry: :cry: Ik heb nu diverse andere programma's geprobeerd om een audiotrack om te zetten naar een Mp3 Track maar zonder enig resultaat. Er wordt wel iets geript.(tenminste er wordt een file weggeschreven) maar ik krijg géén geluid bij afspelen, terwijl alle kanalen openstaan( volumeregeling en mixerinstellingen van Soundblaster live! kaart) Wat kan ik nu het beste doen!!???
Link naar reactie
Probeer eens gewoon een nummer naar wav te rippen, dus nog niet te encoden naar mp3, en probeer dit wav-bestand af te spelen. Als je dit wav-bestand gewoon kunt afspelen gaat de digitale audio extractie (DAE) in ieder geval goed. Als software zou ik [url=http://www.cdex.n3.net]CDex[/url] of [url=http://www.exactaudiocopy.de]Exact Audio Copy[/url] (EAC) gebruiken. Als het wav-bestand al geen geluid laat horen gaat er blijkbaar iets fout bij de DAE. Probeer in dat geval eens met een andere drive te rippen bijvoorbeeld je brander. Als dat niet werkt kun je nieuwe ASPI-drivers proberen te installeren.
Link naar reactie
Ik denk dat je wat het laatste betreft gelijk hebt Via een ander programma (Musicmatch) krijg ik de melding dat mijn drive niet geschikt is voor digitale audio extractie.(error 10, retry analog) Als ik nu een andere drive wil proberen moet ik dan ook het audiokabeltje van de drive omzetten naar de geluidskaart.(stomme vraag misschien) Denk je dat het niets heeft te maken met windows 2000, die ik gebruik!
Link naar reactie
Nee, je hoeft voor DAE geen kabeltjes om te zetten. DAE gaat gewoon via de ide-kabel, het is namelijk gewoon datatransport. Oude cd-romdrives zijn vaak inderdaad niet in staat om DAE uit te voeren. Als je een brander hebt zou ik audio-cd's proberen te rippen via de brander, deze ondersteunt meestal wel DAE. Het heeft ook niets met Windows 2000 te maken hoor, DAE moet ondersteund worden door de drive, het is niet afhankelijk van je besturingssysteem.
Link naar reactie
Helaas!! Ook bij mijn CD-brander hetzelfde resultaat. GEEN GELUID Echter....Ik heb op m'n werk het ook geprobeerd.(ik werk daar ook met win2k) Hetzelfde programma CDEX gebruikt en........ GEEN PROBLEMEN. Ik kan gewoon een MP3 maken. Maar thuis lukt het me dus niet. Zal het aan de instellingen liggen van m'n soundblaster Live kaart. Ik word er gek van!!! Wie helpt mij??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...