Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Kijk van welk merk je moederbord is, of wat voor chipset je hebt. Ga dan op internet zoeken naar specificaties voor dat moederbord. Daar staat dan bij wat voor HD je kunt nemen. Als je een moederbord van meer dan een jaar oud hebt, is het hoogstwaarschijnlijk een ATA 100. 66 is btw voor cd-rom. Performanceverschillen tussen ATA 133 en ATA 100 zou ik niet weten.
Link naar reactie
Je kan gewoon een ata 133 kopen, want deze is altijd backwards compatible. Als je andere schijf op master staat kan je een tweede schijf als slave aan dezelde IDE kabel hangen. Let wel; Als je moederbord vanaf ata 100 ondersteund heb je wel een 80 aderige (ipv. van 40) nodig om je HD ook op die snelheid to laten lopen. 40 aderig is t/m ata 66 :wink:
Link naar reactie
[quote:c8ec25feb1="RicardoS"]Je kan gewoon een ata 133 kopen, want deze is altijd backwards compatible. Als je andere schijf op master staat kan je een tweede schijf als slave aan dezelde IDE kabel hangen. Let wel; Als je moederbord vanaf ata 100 ondersteund heb je wel een 80 aderige (ipv. van 40) nodig om je HD ook op die snelheid to laten lopen. 40 aderig is t/m ata 66 :wink:[/quote:c8ec25feb1] Hmm, vanaf ATA66 dus ...
Link naar reactie
Misschien zul je tegen een van de bekende limieten aanlopen (30GB-limiet denk ik). Kontroleer of je mobo grote HDs aankan, eventueel kijken of een BIOS upgrade het probleem (als het er al is) oplost en anders heb je een stukje software nodig dat ervoor zorgt dat je systeem er wel mee overweg kan (te downladen van de site van de fabrikant van de HD).
Link naar reactie
[quote:1bc025ecc8="20010196dacier"]nu wordt het helemaal mooi, heb ik de site van de maker gevonden, MSI (Micro-star International) typ ik het nummer in wat ik gevonden had, en klik ik enthousiast op ZOEKEN, komt er vervolgens de melding dat ie niks gevonden heeft!, waar moet ik dan nu weer heen, om nog iets te kunnen vinden??[/quote:1bc025ecc8]Cursusje zoeken nodig of zo :-? :D Laat de letters even weg en probeer dus 6199. Daarna kun je nog altijd filteren. PS. De site die ik gebruikte is http://www.msi.com.tw/
Link naar reactie
jazeker ! dankjewel, nu ik deze heb gevonden ben ik er eindelijk achter dat mijn mobo dus tm ata66 aankan, en dat er een biosupgrade is zodat ik ook (mits ik deze instaleer) hd's groter dan 65G kan aansluiten, dus als ik deze instaleer kan ik eindelijk aan de slag, maar nu mijn volgende vraag: zijn er geen "gevaren" aan het upgraden van mijn bios? alain
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...