Ga naar inhoud

Partities weg na een systeemherstel


Aanbevolen berichten

Graag zou ik willen weten of er nog meer mensen zijn met het volgende probleem: Bij een kennis heb ik een tijdje geleden twee logische station's erbij gemaakt met Partition Magic. De schijf was 80 GB, dus voor het downloaden en voor de spelletjes elk 30 GB. Nu hebben ze met de recovery cd's die bij deze Pc (Compaq) geleverd waren alles er opnieuw opgezet. Na het opnieuw opstarten blijkt dat er weer 1 partitie is van 80 GB. :cry: Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt of zijn er mensen die weten hoe dit te voorkomen is.
Link naar reactie
[quote:fc01405580="RicardoS"]Volgens mij kun je met die recovery cd van compaq voordat je windows gaat installeren eerst partities aanmaken.als het goed is blijven ze dan wel bestaan. :-?[/quote:fc01405580] Dit gaat niet altijd op , want mijn pa heeft een hp waar ik de schijf ook opgedeeld heb en hier hebben we laatst ook alles teruggezet met de recovery cd's en dit gaf ook geen problemen.
Link naar reactie
Je kan dit niet tegengaan... Zoals door ruud gezegt. Een recovery cd van wat voor merk dan ook brengt alles terug naar de oorspronkelijke staat. Zelf ben ik nooit zo te spreken over deze cd's. Heel vaak is de indeling echt onlogisch en wordt er veel standaard troep geinstalleerd wat je toch nooit gebruikt. Joost
Link naar reactie
[quote:451ebab7ae="Ruud de Wit"]De recovery CD brengt de PC terug naar de uitlevertoestand: je bent dus alles kwijt !! Voordat de recovery begint wordt dat ook duidelijk aangegeven ![/quote:451ebab7ae] Het klopt dat je alles kwijt bent als je het volgens de handleiding van Compaq doet. Die kennis heeft het nog eens gedaan omdat toch alles weg was, en het klopte dat er een melding kwam dat alle partities werden verwijderd (ze wist op dat moment dus niet dat haar andere stations ook werden verwijderd). Nu heeft ze met Compaq gebeld en wat blijkt, als je direct met de 2e cd begint wordt alleen de c: schijf geformatteerd en windows er opnieuw opgezet. Helaas staat dit dus niet in de handleiding. Inieder geval bedankt voor jullie reactie's.
Link naar reactie
Er zijn 2 manieren die een image terugzetten. Je kunt een image naar een "disk" schrijven en naar een "partition". Als je 1 harde schijf hebt met met 2 of meer partities en je schrijft de herstel-cd naar "disk". Aaaalleees weg. Ook alle partitites. Als je schrijft naar "partition" dan blijven de andere partities in tact. Je kunt beter bv Norton Ghost aanschaffen en zelf een image maken. Ik heb hier al veel plezier van gehad..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...