Ga naar inhoud

Bootsector repareren


Aanbevolen berichten

Als ik mijn pc opstart krijg ik de volgende mededeling: Ongeldige diskette Vervang de diskette en druk op een toets Als ik op een toets druk krijg ik weer dezelfde foutmelding. Via mijn boot CD-rom van Windows 98 is het mij toch gelukt te installeren. Nadat ik hiermee klaar was kreeg ik weer dezelfde foutmelding. Nu heb ik op internet gevonden dat ik dan een MS-Dos systeemdiskette moet maken. Heb ik dus gedaan. Fdisk /mbr. Doe ik dit, dan krijg ik geen foutmelding maar schiet ie weer over naar a:\. Dit werkt niet of wat doe ik fout. Kan ik de schijf niet in mijn Windows XP hangen en dan met een programma (welke) de bootdisk repareren. Misschien is de bootdisk niet kapot, of wel, zeg aub wat ik moet doen want ik word er gek van! Groeten Peter
Link naar reactie
[quote:8e560ffe0f="Peter Hoogendoorn"]Als ik op een toets druk krijg ik weer dezelfde foutmelding. Via mijn boot CD-rom van Windows 98 is het mij toch gelukt te installeren. Nadat ik hiermee klaar was kreeg ik weer dezelfde foutmelding. [/quote:8e560ffe0f] Het is mij niet geheel duidelijk maar gebeurde dit plotseling? Of komt de harde schijf uit een andere computer of zijn er kabels gewisseld of ... nog wat anders? In het eerste geval: waarschijnlijk probleem met de bootsector. In het andere geval, controleer met Fdisk of C: wel is geactiveerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...