Ga naar inhoud

Systeem configuratie (op of aanmerkingen?)


Aanbevolen berichten

Beste mensen, de financien zijn bij elkaar gescharreld en het ziet er naar uit dat de nieuwe pc eindelijk waarheid gaat worden. Hieronder de configuratie ik hoop op op of aanmerkingen. Ik kan de configuratie nog wijzigen de eerste 1 a 2 dagen. Groeten Joost Monitor: Samsung 955 B 19" Videokaart: Gigabyte 9700pro 325/620 mhz 128 ddr + tv-out Moederbord: a7n8x De luxe nvidea nForce 2 spp chipset Geheugen: 512 DDR Cpu: Amd athlon xp 2400 Geluidskaart: Creative 5.1 Netwerk kaart: Benq AEN100 10/100MB Harddisk: Samsung 120 GB UDMA axa 100 (mits deze op 7200 rpm loopt) Zo niet dan de maxtor 120 GB diamond max plus 9 DVD brander: Pioneer dvd-r/rw writer ide DVR-A05 "retail" Cd rewriter Benq 4012p Diskette station: Zo'n standaard ding Cooler: voor de processor. In de winkel had u het over een spider? het zou een zeer stille goede cooler zijn (taps toelopend?) Indien nodig extra casefans Toetsenbord + muis: Logitech cordless desktop optical Speakers: Creative inspire 5.1 5100 Behuizing: chieftec Tx-1-SL-D midi tower type scorpio kleur zilver 340 watt voeding Als er dingen missen graag op en of aanmerkingen Groeten Joost
Link naar reactie
lijkt me voldoende voor nu! hardware wordt dagelijks beter en sneller voor minder geld, maar ja, dan kun je niet op wachten. bovendien is het altijd uit te breiden. hardware lijkt mij dik in orde. maar hoe de prijsverhouding is weet ik niet. en besturingssysteem? windows xp oem? kijk dan wel uit voor goede ondersteuning, want die kun je dan niet van microsoft verwachten. en garantie, waar koop je hem? stel dat zo'n bedrijfje er ooit mee stopt, heb je ook geen ondersteuning meer. kijk daar dus ook goed naar. doei jules
Link naar reactie
Thanks, windows haal ik ergens anders vandaan voor ehm NIKS en ja wel legaal :D Is een groot bedrijf, ivm met vrienden kring van mn pa krijg ik hier 1000 euro korting. Hij is al behoorlijk goedkoop. En dan ook nog die 1000 korting dus denk dat dit voor mij absoluut de voordeligste oplossing is. Je krijgt gratis 3 jaar huis aan huis ondersteuning Thanks voor het advies :D En jah ik weet dat ik een snellere processor zou kunnen kiezen maar ik vind die 150 euro tussen een 2400 en een 2600 om nog maar niet eens te praten over de 2800 te veel! Joost
Link naar reactie
Op welke snelheid draait je DDR geheugen...? 1x 120 GB kan je niet veel beter voor 2x 60 gaan. (ook goedkoper) Tuurlijk het scheelt geluid en warmte maar mocht er 1 uitvallen dan zit je niet zonder.... De cooler ik weet het niet.... ik zou zelf voor een vulcano7 kiezen (die is niet duur) koelt lekker trapsgewijs.
Link naar reactie
Maar hij maakt een BULT herrie. Deze is veel stiller. Zit wat in (2x60) denk er echter eerder aan om er gewoon nog een 120 gb harde schijf extra bij in de drukken :d Ligt er een beetje aan wat de precies prijs wordt. 2x60 goedkoper dan 1 maar 120 ben ik echter niet met je eens. De prijs is gelijk of zelfs duurder :S Thanks Joost
Link naar reactie
Lijkt mij een heel snel systeem. :wink: Vooral de keuze om een Radeon 9700 te nemen vind ik goed, beter dan bv.gf4 ti 4600. :P Ik zou alleen wel voor de HD van Maxtor gaan,al geeft Samsung wel nog steeds 3 jaar garantie op z'n schijven (ook weinig risico) (Maxtor 1 jaar). Ik ben wel nieuwschierig naar de snelheid en stabilitijd van de combi nForce 2 (Nvidia) en de Radeon 9700(Ati). Laat het ons even weten als je wil. :roll: Verder wens ik je veel succes met je nieuwe aanwinst. Ben beetje jaloers,heb zelf Radeon 9500. :cry:
Link naar reactie
[quote:661d0bf13e="cHiLlaH"] Zit wat in (2x60) denk er echter eerder aan om er gewoon nog een 120 gb harde schijf extra bij in de drukken :d [/quote:661d0bf13e] Tuurlijk dat is ook een idee ;-) Vergeet niet nog ff de snelheid van je DDR geheugen te bekijken. PC2100 is natuurlijk wel goed maar je kan beter PC2700 geheugen nemen, anders is het zonde van je mobo die op 333 FSB kan draaien.
Link naar reactie
[quote:263de470f5="cHiLlaH"]340 niet genoeg? waar zit je dan aan je denken? Joost[/quote:263de470f5] Minimaal 400 watt, een Radeon 9700 Pro vraag al aardig wat stroom. en dan nog een HD, cdbrander, dvdbrander, AMD XP. Better sure then sorry. Oh en je monitor, je weet hoe groot zo'n 19"geval is? ik heb nu een Hitachi 17" (cml174swx) tft monitor. 16ms respons en schitterend beeld verder. Alle spellen zien er perfect uit, niks geen ghosting enzo. misschien een idee? (is net over de 600 euro)
Link naar reactie
Jah ik ken die sony het probleem is alleen dat die wel weer heel wat eurotje's duurder is... En zo'n tft scherm lijkt me het einde. 15" vind ik aan de kleine kant en 17" tft monitoren zijn echt duur. Ik heb al een behoorlijke prijs voor deze configuratie want het zijn niet bepaald de goedkoopste onderdelen. Als ik er dan ook nog eens een keertje 300 euro extra voor bij moet betalen voor het scherm wordt het wel heel erg gekkenwerk... Tenzij natuurlijk er ook goedkopere goeie kwaliteit (vooral gamen en het standaard werk) verkrijgbaar zijn. Dit durf ik echter redelijk te betwijfelen. Deze 19" monitor is 44,5 centimer hoog. Dat valt toch nog wel mee? Groet Joost
Link naar reactie
[quote:4f2b03bf43="cHiLlaH"]JEn zo'n tft scherm lijkt me het einde. 15" vind ik aan de kleine kant en 17" tft monitoren zijn echt duur. Ik heb al een behoorlijke prijs voor deze configuratie want het zijn niet bepaald de goedkoopste onderdelen. Als ik er dan ook nog eens een keertje 300 euro extra voor bij moet betalen voor het scherm wordt het wel heel erg gekkenwerk... Tenzij natuurlijk er ook goedkopere goeie kwaliteit (vooral gamen en het standaard werk) verkrijgbaar zijn. Dit durf ik echter redelijk te betwijfelen. Deze 19" monitor is 44,5 centimer hoog. Dat valt toch nog wel mee? Groet Joost[/quote:4f2b03bf43] Hoogte is niet het probleem ;) Diepte maakt de monitor zo groot. Mijn Hitachi 17" tft is uitstekend geschikt voor gamen. zoals ik al zei responstijd van 16ms en dat is ruim voldoende !! De monitor heeft mij iets van 625 euro gekost. en tja dat is wel 2x zoveel als je samsung 19"
Link naar reactie
Je MOET noooit bezuinigen op je scherm. Dat is zonde, anders zou je later nog wel eens een nieuwe willen kopen. Ik zou gaan (als je niet teveel budget hebt ) voor een Goede 19 inch monitor, niet voor de goiedkoopste maar zeker ook niet voor de duurste. Een philips 109S is een goede monitor en niet al te duur (meer :x )
Link naar reactie
Nee, sorry leg het beetje onduidelijk uit. Ik bedoel de monitor die ik gekozen heb. Het lijstje wat in het eerste bericht van dit topic staat is de configuratie. Hij is opgestuurd naar de leverancier en deze maakt er nu een offertje van. Als ik deze terug heb gekregen en heb geaccepteerd kan ik het niet meer veranderen. Nu nog wel :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...