Ga naar inhoud

Zoek een goed toetsenbord


Aanbevolen berichten

Ik zoek een goed toetsenbord met USB aansluiting. Ik heb een wat oudere PC (400 Mhz) en daar zit voor het toetsenbord nog een oude aansluiting op. Volgens een vriend de voorloper van de PS/2. Hij is ongeveer 2x zo groot, heeft 5 pinnetjes en een kleine inkeping. Nu zoek ik dus een toetsenbord met USB aansluiting. Aangezien er op die PC geen internet zit, lijkt mij een internet toetsenbord wat overdreven :lol: Het toetsenbord mag rond de 30€ kosten. Heeft iemand suggesties?
Link naar reactie
[quote:64437c00bf="Jank"]Verder heb ik geen verstand van computers en dat moet ook maar zo blijven![/quote:64437c00bf] Dan moet je even niet doorlezen..... Het toetsenbord zoals wij het nu kennen is het IBM-toetsenbord, maar dan met een andere aansluiting. Dit was een (standaard) DIN5 aansluiting, zoals je die ook wel op versterkers vindt; er werd puur vanuit het kostenoogpunt voor een DIN5-aansluiting gekozen. De eerste draagbare computers waren nog zo groot, dat een DIN5-aansluiting makkelijk pastte. Laptops werden echter kleiner en kleiner, en daarom besloot met op een nieuwe standaard over te stappen, P/S2, ofwel miniDIN6, een kleinere stekker, voor de nieuwe generatie laptops. USB werd later ontwikkeld, om de nieuwe plug'n'play-technologie van microsoft voor fabrikanten beter toegankelijk te maken; één standaard voor zowel printers, toetsenborden, muizen, camera's, enz, tot maximaal 127 USB-apparaten per computer.
Link naar reactie
Idd is VOELEN het belangrijkste. Pak een potentieel nieuw toetsenbord uit de door, ga er recht achter zitten en kijk hoe de toetsen aanvoelen. Het merk maakt dan niet zoveel uit. Volgens mij is trouwens een USB toetsenbord nog altijd marginaal duurder dan een PS2 toetsenbordje. Daarnaast heb je vroeg of laat natuurlijk juist precies die USB poort nodig waar je toetsenbord op zit. Moet je weet gaan klooien met een USB-hub etc. Persoonlijk zou ik dus - indien je pc die mogelijkheid biedt - gewoon een ps/2 toetsenbordje nemen. Meestal zijn USB bordjes al meteen een stuk uitgebreider (een hoop onzinnige knopjes)...
Link naar reactie
[quote:c5f42526a1="Mr. 18"]volgens mij dwalen we een beetje af, hij zoekt een goed toetsenbord, een nieuwe wel te verstaan, met usb. Ik zou gewoon ff rondkijken, en voelen, als je vaak achter de pc zit moet je cker niet het goedkoopste toetsenbord nemen, gewoon ff voelen welke het beste aanvoelt, dat is het belangrijkst.[/quote:c5f42526a1] Precies Mr.18, de vraag was een goed toestenbord en niet welk plugje. Dus kan ik de reaktie, op een eerdere antwoord van mij, van Webspider ook niet helemaal plaatsen, of ik ben zelf de draad kwijt. Jan K
Link naar reactie
[quote:435e39fb84="DLiekens"]Cherry en Logitech zijn toetsenb zonder "Klik", met zachte aanslag. Klikken doen alleen de standaard borden, spotgoedkoop en meestal meegeleverd met goedkope "dump/solden of grootwarenhuis" systemen, van een merk waar nog de duivel niet van gehoord heeft.[/quote:435e39fb84] Het beste toetsenbord ooit (origineel IBM PS/2) klikt ook hoor (gelukkig maar), maar werkt honderd keer fijner en betrouwbaarder dan zo'n sponzige Cherry, en goedkoop waren ze zeker niet (ruim Fl. 800,- in 1990). Oer en oer degelijk. Zo maken ze de toetsenborden tegenwoordig niet meer. Tot er een gelijkwaardig alternatief komt hou ik mijn (inmiddels al weer 13 jaar oude) IBM.
Link naar reactie
Jawel, heb zelfs de bon nog (14-7-89). IBM PS/2 toetsenbord Fl. 745,37 (incl. 18,5% BTW) maar excl. de losse aansluitkabel. Dat kabeltje was ook iets van 70 piek. Maar ja, wat wil je, in die tijd kostte een complete IBM model 80 (80386/16 met 2 MB RAM en 70 MB harddisk) ongeveer 35.000 gulden. Die toetsenborden kom je nog steeds tegen op b.v. de HCC dagen of PC-dump dagen in de RAI, voor zo'n 5 à 10 euro. Meestal erg vuil, maar na een grondige schoonmaakbeurt (het bord is compleet demontabel) is 'ie weer prima. Wel opletten dat er een fatsoenlijke kabel bij zit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...