Ga naar inhoud

scanner voor dia's ??????


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een flatbed-scanner die ook negatieven en dia's kan scannen. Ik dacht na het lezen van de computertotaal gelezen te hebben het antwoord te hebben in de vorm van een HP 4570. Echter toen ik deze gisteren thuis had bleken mijn diaraampjes niet in de HP houder te passen (ik heb hem gelukkig kunnen terug brengen, mar heb nu nog niets). Ik gebruik GEPE raampjes (gewoon bij combi foto of V&D vandaan), en deze zijn 3 mm dik. Dit is 1 mm te veel voor de HP houder. Heeft iemand ervaring met de Epson 2400 of de Canon 5000 uit de test of een andere scanner die goed werkt en WEL mijn raampjes aan kan??
Link naar reactie
Je gebruikt waarschijnlijk glas-raampjes? Indien je wel een scanner vind die er mee om kan gaan moet je rekening houden dat je bij glas-dias problemen kan houden wat betreft scherpstelling. De scanner kan per abuis proberen scherp te stellen op de (anti-newton) structuur in het glas met als resultaat dat de scan onscherp wordt. Mijn Nikon III-LS30 negatief/diascanner heeft hier overigens geen last van en kan inderdaad ook glasraampjes aan, het is dan ook geen flatbad scanner maar een "echte" dia/neg scanner.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...