Ga naar inhoud

Floppy óf niet herkend óf onbruikbaar herkend


Aanbevolen berichten

... Een tijdje geleden heb ik een pc'tje gekregen (p100i, PBA 634468-809 moederbord, géén idee wat voor merk (:()). Ik heb de floppykabel losgehad, en die heb ik nu weer teruggeplaatst, bij het moederbord stond een '1', dus daar de rode kant van de kabel ingeplugd. Bij het opstarten brannde het lampje meteen, kabel dus omgedraaid, toen kreeg ik een error. Enfin: [list=1:e51e86224b] [*:e51e86224b]Kabel op 1e manier [i:e51e86224b][list:e51e86224b] [*:e51e86224b]Lampje floppy brandt en blijft branden [*:e51e86224b]BIOS herkent de floppy [/list:u:e51e86224b][/i:e51e86224b] [*:e51e86224b]Andere manier.... [i:e51e86224b][list:e51e86224b] [*:e51e86224b]Lampje floppy is uit [*:e51e86224b]Fout van het BIOS: 'Floppy drive A: failure' [/list:u:e51e86224b][/i:e51e86224b] [/list:o:e51e86224b] Iemand een idee wat hier mis kan zijn? De floppy heeft het gedaan....
Link naar reactie
Dat is 'de ene' en 'de andere' manier, of 'ie 180 graden gedraaid is of niet. Ik gebruik de 2e connector (moet toch ook) even een tekeningetje: [code:1:a392821acd] MB Floppy ___ __ __ __ __ [ ]-R-R-R-R-R-R-R-R-R-R-R-R-R-R-[ ]-[ ]-R-R-R-R-R-R-[ ]-[ ] [ ]-----------------------------[ ]-[ ]-------------[ ]-[ ] [ ]-----------------------------[ ]-[ ]-------------[ ]-[ ] [ ]-----------------------------[ ]-[ ]-------------[ ]-[ ] [ ]-----------------------------[ ]-[ ]-------------[ ]-[ ] [ ]-----------------------------[ ]-[ ]-------------[ ]-[ ] [__]-----------------------------[__]-[__]-------------[__]-[__] Type: N O N O [/code:1:a392821acd] De N is het nieuwe type (klein type ide-connector zegmaar), O is het type van 5 1/4"-drives De op een-na-rechtste draai ik om.
Link naar reactie
Kijk hier eens: [url=http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=80126&highlight=]Floppy disk werkt niet?[/url] Het lijkt erop dat je een kabel zonder draai gebruikt? Normaliter zit er tussen de eerste connector en de laatste connector een aantal draden omgedraaid. Normaliter moet je A: op het uiteinde plaatsen. Als je dat niet doet wordt die B:. SOmmige Bios ondersteunen Swap floppydrive, soms kun je ook de drive select (jumper) op floppy drive aanpassen: van D0 naar D1. Bij merk systemen zijn soms weer variaties op dit thema mogelijk. Dan is het uitpuzzelen van de kabel niet het grootste probleem. Wat je eventueel kan doen is de B drive in de Bios aanzetten. En dan kijken wat de computer doet. Persoonlijk zou ik eerst eens kijken of de boel goed werkt met een standaard kabel en standaard floppy drive. Eerst zeker weten dat het niet aan het moederbord ligt, want dan kun je heel lang zoeken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...