Ga naar inhoud

Nieuwe Harde Schijf wordt niet herkend?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb net een nieuwe HD gekocht van Maxtor 60 gb. Deze wilde ik vervangen voor een schijf van Qantum 8.4 gb. Nu had ik de nieuwe in de kast gestopt, stekkers er op de goede manier ingedaan, naar mijn weten op master gezet en booten vanaf CDROM, ivm installatie van windows. Start de computer op en hij detecteert alles behalve de HD volgens mij en start ook niet op vanaf CDROM. In de BIOS vind ie niks geen harde schijf bij automatic HDD detection. Daarna heb ik de oude er weer ingedaan en alles doet het weer. Bij de detectie in de BIOS wordt de schijf ook meteen gevonden. De nieuwe schijf begint wel te ratelen als ik de compu opstart. WAT MOET IK DOEN???? nieuwe biosupdate???ik heb moederbord: ASUS P2B 440BX Alvast bedankt
Link naar reactie
zet in de bios de BOOT volgorde van A/C/cdrom naar CDROM/C/......dmv page uo/down cursors. als je de jumper op de schijf hebt veplaatst zet hem dan weer eens terug of zet hem zelf op STAND ALONE [als de schijf alleen op 1 ide poort zit] anders hem er wel even alleen als stand alone opzetten en laten detecteren. dit alles NA het FORMAT verhaal natuurlijk :wink: succes
Link naar reactie
Je kan ook je 8 GB schijf er in laten en die nieuwe schijf ernaast installeren, ervan uitgaande dat je twee IDE controllers hebt. Op elke IDE controller kan je i.i.g. twee IDE apparaten aansluiten. Dan kan je gewoon met je oude schijf opstarten en evt vanuit XP die schijf formateren. Het kan ook zijn dat je schijf DOA is (dead on arrival) als dit alles niet werkt. Dan is het terug naar de winkel.
Link naar reactie
[quote:093f3cc2f7="aoks"]ik heb windows xp en naar mijn weten kan ik nergens een optie vinden om een opstartdiskette te maken.booten vanaf cdrom gaat dus niet!![/quote:093f3cc2f7] wel even de moeite nemen natuurlijk hé :roll: op www.bootdisk.com dan de bovenste aanklikken en dan kom je in het rijtje waar je WEL XP bootdiskettes kan maken ECHT waar :o
Link naar reactie
Om te beginnen vraag ik me af of een aantal van de bovenstaande posters wel hebben gelezen wat of dat het probleem is. Er wordt toch echt door de topic starter erg duidelijk vermeld dat het BIOS al geen HD herkend tijdens het opstarten. Dan valt er ook weinig te fdisken en te formateren. (later stadium, maar dan zal windows dat ook kunnen doen) aoks, je moet inderdaad je bios gaan updaten, waarschijnlijk zal de HD daarna gewoon worden herkend. (natuurlijk is het mogelijk dat hij kapot is, maar dat zullen we dan wel weer zien). Jou Mobo ondersteunt (lees herkent) geloof ik tot ongeveer 30GB. Na een update van je bios zal dit veel meer zijn ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...