Ga naar inhoud

Computer loopt vast


Aanbevolen berichten

Sinds enige dagen loopt computer regelmatig vast. Muis loopt vast en ook via toetsenbord lukt het niet meer.Soms lukt reset via ctrl, allt, del, maar vaak alleen oplossing via harde reset. Heel soms kan ik gewoon tijdje wachten en dan lukt het me om gewoon af te sluiten en opnieuw te starten. En soms doet ie het gewoon 3 uur achter elkaar zonder probleem. Ik heb geen nieuwe progs geïnstalleerd, en heb norton plus firewall, ook uitvoerig via verschillende online scanners getest en geen virus of trjan. De ene keer blijft lampje van harde schijf branden, andere keren niet. Als ik via ctrl,a,d, reset dan geeft hij nu al paar keer aan dat verkenner vast is gelopen (W98 se), maar hij loopt ook vast zonder dat ik verkenner heb gebruikt. Intuïtief heb ik gevoel dat ergens hardware probleem zit, maar weet niet goed waar ik moet beginnen met zoeken. Ik weet dat dit vaag is, maar graag advies hoe ik het beste verder kan gaan met het zoeken naar de "schuldige".
Link naar reactie
Vooral je HD kan erg warm worden waardoor het systeem ff (soms zelfs iets langer dan ff) niet reargeerd. Wat voor type HD heb je? en vooral hoe oud is hij? Natuurlijk is het bovenstaande niet van toepassing als de PC ook vastloopt nadat je bijv hem net hebt aangezet, dan is de HD namelijk nog niet echt warm lijkt me zo.
Link naar reactie
*S*....een maxtor :wink: , maar pas nadat 2 (!!!!) wd's achter elkaar in de soep draaiden (en reken maar dat mijn taalgebruik toen niet volgens het waarden en normen patroon van dhr Balk liep). Deze is jaar oud en tot nu toe nauwelijks of geen last. Maar ga morgen alles maar eens goed schoonmaken....klinkt logisch...warm...vuil....(kast is tijd niet open geweest0.
Link naar reactie
:oops: En inderdaad.....schoonmaken...alles netjes weer aandrukken..... zorgen dat kabeltjes nergens tegen aan komen..... het loopt weer als een zonnetje..... Het lijkt wel op mijn brommer van vroeger........."Staat benzine kraan wel open?" Dank voor advies, gewoon bij de simpele dingen beginnen...format c kan altijd nog!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...