Ga naar inhoud

problemen met branden met een lite-on + win xp home edition


Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd ondervind ik problemen met het branden van cd's. Het vreemde is, dat sommige cd's wel schijnen te lukken, maar het grootste gedeelte niet (zo'n 8 van de tien). De fout zit iedere keer aan de buitenrand van de cd (dit weet ik omdat bv bij een mp3 cd alle mp3's boven nummer 60 of zo de fout in gaan. mijn specs : p4 @2,4 ghz , 512mb ddr geheugen win xp home nl nero 5.5.9.13 lite-on LTR 48124S 48X12X48 CD RW Als ik aan het branden ben draai ik geen overbodige apps in de achtergrond. Ik heb de volgende oplossingen al geprobeert : - op lagere snelheid branden - andere software gebruiken om te branden - alle brand software deinstalleren en alleen nero herinstalleren Verder lees ik hier op het forum vaker dat de DMA modus aangevinkt moet zijn en dat soms de PIO modus gebruikt moet worden. Nu heb ik in het configscherm/apparaatbeheer gekeken, maar verder dan de optie "digitale audio inshakelen" gaan de opties van mijn brander niet. Mis ik nu iets overduidelijks of heb ik "gewoon" een defecte writer? :evil:
Link naar reactie
de brand software van xp is disabled. Ik weet dat ik de brander kan terugsturen MAAR de winkel waar ik 'm gekocht heb zit in rotterdam en ik in hilversum dus ik probeer eerst uit te zoeken of het probleem wel echt met de brander zelf en niet met software/drivers/mijzelf te maken heeft. Ik denk dat ik mijn zaterdagavond maar ga doorbrengen met een format c: of zo :evil: bedankt voor de tips in ieder geval.
Link naar reactie
Je hebt al veel geprobeerd , maar je zegt niets over wat voor merk cd's je gebruikt, of gebruik je altijd dezelfde. Je kan eventueel een progje downloaden welke een diagnose maakt van een cd die je hebt gemaakt. Zoek ff met google naar cd-r inspector of cd-r diagnostic. Wat ook vaak wil helpen , zorg dat de lite-on brander op master staat , en de dvd-rom op slave als ze op dezelfde ide kabel zitten. Suc6 :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...