Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf, met ondersteuning van het forum trouwens, een computer in elkaar gezet. Hij werkt prima, maar nu ontdek ik dat er bij het starten een melding is van 'scanning Ide drives.........' Dat duurt een tijdje en dan komt de melding 'No array is defined' dan kan ik op Ctrl F drukken voor 'fast build' of op ESC om door te gaan met booten. Dat doet hij trouwens ook zonder dat ik wat doe. Vandaar dat ik het pas gemerkt heb toen ik echt ging controleren wat de meldingen op het scherm waren. Maar ik heb geen idee wat deze meldingen betekenen. Moet ik iets in de BIOS veranderen? Daar heb ik pas de RAID controller van ATA op RAID gezet. Heeft het daar iets mee te maken? Wie weet hier iets van? Gerda
Link naar reactie
Yep, daar heeft het idd mee te maken. RAID werkt wat anders dan een gewone IDE controller. In RAID-controller modus checkt ie waarschijnlijk hoeveel schijven er in je systeem zitten en in welke RAID mode deze werken. Waarschijnlijk heb je nu 1 schijf erin zitten (?) en is deze functie overbodig/niet nuttig. Controller vindt vervolgens niks en schakeld dan waarschijnlijk gewoon in default (=IDE-controller mode) terug om verder te kunnen booten.
Link naar reactie
Maar als ik de RAID op ATA laat staan, komt er bij hardware steeds zo'n geel vraagteken (of uitroepteken?) te staan omdat de computer dan weer de RAID controller niet kan vinden. Kan ik hem ook uitschakelen misschien. Ik heb altijd het idee dat zo'n geel teken er niet in hoort te staan bij Apparaatbeheer. Gerda
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...