Ga naar inhoud

computer start niet op!!!


Aanbevolen berichten

hey, mijn vader heeft zojuist een hele oude computer meegenomen ik geloof een 200 mhz. ik denk ach misschien wel leuk voor opa alleen het probleem is dat er geen floppy disk meer inzit en hij geeft ook een fout dat het keyboard niet goed is aangesloten terwijl dat wel zo is. dus ik zet hem aan en er komt een fout van disk controller not found en rechts onderin staat iets van compaq pro 2000 weet iemand hoe ik zo'n ding zonder floppy disk kan opstarten er zit trouwens ook geen cd-rom speler in.
Link naar reactie
ok ik heb er nu ff tijdelijk een andere diskettestation ingestopt maar nu kom ik op het volgende probleem namelijk dat de harddisk en het diskkettestation allebei een flatcable gebruiken nu wil ik er nog een cdrom speler bijzetten ik heb nog wel flatcables met een dubbele aansluiting maar hoe moet ik dit aansluiten? moet ik hem op dezelfde kabel zetten van de harddisk of van het diskettestation? en wat moe top slave en wat moet op master? alvast bedankt,
Link naar reactie
je heb twee type flatkabels de smalle is voor het diskettestation . het gedraaide einde moet in je A drive. de tweede flatkabel zit vast aan de hdisk als het goed is zit er een tweede aansluiting op zet daar de cdrom op . aan de achterkant van de cdrom zitten een paar pinnen daar staat op hoe je de cdrom op master /slave moet zetten :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...