Ga naar inhoud

HP Laserjet IIIP drukt slecht af


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb van iemand een Laserjet IIIP gekregen'. Toen ik hem echter probeerde waren de afdrukken erg slecht. Alsof er een laagje toner op de hele pagina komt. De afdruk komt er dus 'grijs' uit. Ik heb geen ervaring met deze printer of met laserprinters in het algemeen. Wie heeft er een tip? Kan ik hem schoonmaken? Hoe, wat en waar dan? Alle tips zijn welkom.
Link naar reactie
Er zit dus ook nog een schuifregelaartje aan de binnenzijde. Net boven de toner cartridge, Hiermee kan dacht ik de zwarting ook worden ingesteld. I.h.a. duidt grijze printjes op een lege toner cartridge. Ik heb mijn LaserJet IIIp wel wat schoner gemaakt. Er zat veel stof en vuil in en met name de ventilator was behoorlijk dicht geslibt. Het apparaat is vrij eenvoudig los te halen. Ooit gedaan om na te gaan waar een eventuele geheugenuitbreiding geplaatst zou moeten worden.
Link naar reactie
Het is niet zozeer dat de afdruk zelf grijs is, maar de hele bladzijde krijgt een grijstint (wat normaal gesproken wit zou moeten blijven). Schuifregelaar heb ik al geprobeerd, biedt helaas geen oplossing. Tonercartridge is zo goed als nieuw volgens de gever (voelt ook nog vrij zwaar aan). Een drum... hoe/wat? Is dat een beetje betaalbaar? Mijn idee was eigenlijk alleen maar deze cartridge leeg te printen en dan... de printer waarschijnlijk weg te doen (of hij moet zo goed bevallen). M.a.w. ik heb geen zin om veel geld uit te geven aan zo'n oude printer, dan koop ik liever een nieuwe! Wat betreft het uit elkaar halen van dat ding: kwestie van schroeven of zitten er ergens verborgen handeltjes e.d. I.i.g bedankt voor de zeer snelle reacties. Iemand anders nog ideeën?
Link naar reactie