Ga naar inhoud

HP Laserjet IIIP drukt slecht af


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb van iemand een Laserjet IIIP gekregen'. Toen ik hem echter probeerde waren de afdrukken erg slecht. Alsof er een laagje toner op de hele pagina komt. De afdruk komt er dus 'grijs' uit. Ik heb geen ervaring met deze printer of met laserprinters in het algemeen. Wie heeft er een tip? Kan ik hem schoonmaken? Hoe, wat en waar dan? Alle tips zijn welkom.
Link naar reactie
Er zit dus ook nog een schuifregelaartje aan de binnenzijde. Net boven de toner cartridge, Hiermee kan dacht ik de zwarting ook worden ingesteld. I.h.a. duidt grijze printjes op een lege toner cartridge. Ik heb mijn LaserJet IIIp wel wat schoner gemaakt. Er zat veel stof en vuil in en met name de ventilator was behoorlijk dicht geslibt. Het apparaat is vrij eenvoudig los te halen. Ooit gedaan om na te gaan waar een eventuele geheugenuitbreiding geplaatst zou moeten worden.
Link naar reactie
Het is niet zozeer dat de afdruk zelf grijs is, maar de hele bladzijde krijgt een grijstint (wat normaal gesproken wit zou moeten blijven). Schuifregelaar heb ik al geprobeerd, biedt helaas geen oplossing. Tonercartridge is zo goed als nieuw volgens de gever (voelt ook nog vrij zwaar aan). Een drum... hoe/wat? Is dat een beetje betaalbaar? Mijn idee was eigenlijk alleen maar deze cartridge leeg te printen en dan... de printer waarschijnlijk weg te doen (of hij moet zo goed bevallen). M.a.w. ik heb geen zin om veel geld uit te geven aan zo'n oude printer, dan koop ik liever een nieuwe! Wat betreft het uit elkaar halen van dat ding: kwestie van schroeven of zitten er ergens verborgen handeltjes e.d. I.i.g bedankt voor de zeer snelle reacties. Iemand anders nog ideeën?
Link naar reactie
[quote:0e0c897f81="Sellis"]Wat betreft het uit elkaar halen van dat ding: kwestie van schroeven of zitten er ergens verborgen handeltjes e.d.[/quote:0e0c897f81] Tja, er zit wel ergens een klemmetje o.i.d. Maar met gezond verstand is de behuizing er vrij makkelijk af te halen. Dat kan ik niet zeggen van mij Deskjet 710C printer ... Wat het grijs betekent dat weet ik niet. Misschien dat je elders op internet er iets over kan vinden. Zie eventueel mijn homepage:[url=http://home.hccnet.nl/h.vosman/weetjes.htm#HPLaserIIIp]LaserJet IIIp informatie[/url]. Is de papierdoorvoer nog goed? Dat is namelijk bij mijn printer "kapot". Als de printer verder okay is, dan kun je er nog vrij veel mee doen. Voor Windows XP vind ik de printer niet zo geschikt vanwege het beperkte geheugen (1MB) in de printer.
Link naar reactie
Probleem is intussen opgelost. Heb eens de cartridge eruit gehaald en de oude (die erbij zat) erin gedaan. Toen was het probleem over. Bij nadere inspectie van de nieuwere toner bleek dat deze lek was. Vandaar een waas van toner over het papier. Maar al met al denk ik dat ik de printer niet in gebruik ga nemen. Zoals al eerder gemeld koop ik liever een nieuwe dan dat ik geld ga investeren in oude spullen. Ook naar aanleiding van de tip over gebruik onder XP. Bedankt allemaal!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...