Ga naar inhoud

HD Vervangen


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben van plan m'n 6 GB HD te vervangen voor een 60 of 80 GB schijf maar vraag me af of dit zonder problemen mogelijk zal zijn. Hebben jullie tips of aanbevelingen? Hier is m'n configuratie: (Compaq 5170) Pentium II 350 Mhz 512KB L2 Pipeline Burst Cache 256 MB 100 MHZ SyncDRAM Seagate HD 6,4 GB (5400) OS: Windows 98 4.10.1998 Ik heb al een DVD-Rom, CD brander en floppydisk aangesloten dus ik zal de HD moeten vervangen. Helaas, want bij plaatsen is waarschijnlijk makkelijker.
Link naar reactie
[quote:f86faf8e79="plextor"]ik denk dat je eerst maar eff bij compaq moet kijken of je pc wel die groote ondersteund 60/80 gb :roll: .[/quote:f86faf8e79] Ja dat is idd een goed idee. Misschien bestaat er wel niet eens een bios update voor zulke HDD's. Compaq's zijn soms net playstations; je kunt er niks inbouwen. Maar dan nog grote kans dat het wel lukt om een nieuwe HDD er in te zetten.
Link naar reactie
Processor: Intel Pentium II 350 MHz System Random Access Memory: 192 MB of SDRAM PC-100 (100 MHz) Mother board: Compaq Sepcific Graphics/Video Card: Onboard 4 MB Shared Sound Card: Onboard Hard Drive: 40 GB 7,200 RPM Western Digital Optical and Disk Drives: 24x CD-ROM Compaq 100 MB Zip Internal 3.5" Floppy generic Windows 98 Second Edition :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
[quote:c31be2e278="Daigoro"]:D Ik zit een beetje over Compaq support forum te surfen en zie nu dat Windows 98 maximaal 60 GB HD's ondersteund. Dus ik kan 80 GB sowieso vergeten. Nu nog zien of het BIOS danwel 60 GB herkend. Wat een gedoe... :-?[/quote:c31be2e278] dat staat er toch al 40gb hdisk maximaal compaq 5170/xxxx serie
Link naar reactie
hé Dutch VTR, je hebt gelijk! Ik kan hem dus als Slave op m'n andere HD aansluiten! Doet zich dan wel gelijk een volgend probleem voor. De kabel is te kort want de 1ste HD zit bovenop gemonteerd terwijl er beneden in alleen nog ruimte is. Kan ik een verlengkabel krijgen voor zoiets?? En zoja, wat voor type (of hoe noem je zoiets? IDE kabel?). Dat komt geloof ik wel nauw... Alvast bedankt maar weer! PS. 40 GB is inderdaad het maximimum voor een 5170.
Link naar reactie
Kun je de oude HD niet verzetten dan,zodat de kabel wel lang genoeg is ? Ik zou als ik jou was de nieuwe hd als master op de primaire ide zetten en de oude als slave op de primaire ide. Je moet dan wel windows & programma's opnieuw installeren maar de nieuwe HD zal wel een stuk sneller zijn. Je kunt op de oude hd dan je documenten & een ghost file van je verse windows installatie zetten zodat in geval van een virus of windows crash je alleen maar een format c: hoeft te doen , je ghost terugzetten en je kan weer draaien. (je moet dan wel eventuele programma's opnieuw installeren) maar je bent dan nooit je belangrijke documenten kwijt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...