Ga naar inhoud

waar vind ik of mijn brander kan over-burnen??


Aanbevolen berichten

[quote:348e445101="spiderned"]Maar pas op!!! Gaat het fout dan kan je hem weggooien!![/quote:348e445101] Dat WAS altijd zo. Tegenwoordig kan vrijwel iedere brander vrijwel probleemloos overburnen ZONDER risico. In Nero CD-Speed (tool bij Nero 5.5.X.X) kun je een overburn simulatie doen met een blanco CD-R. Zie je meteen hoe ver je op het betreffende merk en type CD's kunt overburnen (een schatting wel te verstaan) Overburnen is dus - voor de duidelijkheid - afhankelijk van: - Je brander: kan deze probleemloos overburnen en zo ja tot hoe ver. - De betreffende CD-R; Dat je brander zonder morren 99 minuten op een CD wil bakken betekend niet dat dat zondermeer op iedere CD kan. Verschillende merken en typen lenen zich beter dan anderen. Probeer dat dus uit met Nero CD-Speed.
Link naar reactie
Bedankt, ik heb deze brander net 1 week (het is volgens mij een nieuw model) dus ik ga het gewoon proberen. maar voor ik dat doe heb ik nog 2 vragen: 1. als het verkeerd gaat kunnen ze dat dan zien (er zit 3 jaar pick-up en return op) ik bedoel dus kun je dat laten lijken alsof het onder de garantie valt? 2. welke cd's hebben jullie goede ervaringen mee?
Link naar reactie
1. Geen idee. Mar nogmaals; tegenwoordig is overburnen bij wijze van spreken de normaalste zaak van de wereld. 2. Ik brand altijd op CD-R-tjes van de ALDI (Lifetec) Goedkoop en doen het altijd. Nadeel is wel dat ze slecht geschikt zijn voor overburning (volgens mij max 1:50min extra). Andere merken weet ik niet; die dingen van de ALDI bevallen prima en ik heb nog nooit MOETEN overburnen. Is er bij jou wel de noodzaak?
Link naar reactie
Captain kansloos heb idd gelijk. Overburnen is tegenwoordig heel normaal, maar kan in het ernstige geval toch schade aan de brander veroorzaken. Zeker de wat oudere type komen daar sneller voor in aanmerking. Tenslotte gaat hij toch verder dan waar hij voor ontworpen is. Ikzelf zou het risico niet nemen. Maar ik was trouwens met mijn eerste antwoord in dit topic in de war met overklokken van een brander. :oops: mijn excusses :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...