Ga naar inhoud

Ik wil mijn C schijf met XP vervangen.


Aanbevolen berichten

Het volgende; Ik wil mijn C-schijf (Maxtor 10GB) waar XP en office enz. op staat vervangen door een IBM 60GB. Ik heb nog een tweede schijf erin zitten van 40 GB met spelletjes enz erop. Hoe kan ik nu dit het handigste doen, zonder dat ik alles kwijt raak en mijn systeem gewoon weer gaat/blijft draaien. Ik heb begrepen dat als je een backup maakt en deze op een andere (nieuwe) schijf terugzet. XP er niks van snapt en je toch opnieuw alles moet installeren. Is dat zo? of is er een truuk dat dit toch goed gaat. PS. Ik heb drive image 2002.
Link naar reactie
Je zou, om te beginnen, de nieuwe schijf erbij kunnen plaatsen. Wellicht gaat dit ten koste van CD-speler of CD-brander. Maak vervolgens een drie partities op de nieuwe schijf. Maak vervolgens images van je twee oude schijven en plaats die op de nieuwe schijf (resp. tweede en derde partitie). Zet image van 10GB-schijf terug op eerste partitie van nieuwe schijf. Desnoods kan je de image van 40GB ook terugzetten op tweede partitie van nieuwe schijf (tenzij je die 40GB-schijf erin wil laten zitten, waarom niet). Haal 10GB-schijf eruit en sluit eventuele CD-speler\brander opnieuw aan. Het enige waarop je moet letten is dat de drive-letters van de schijven\partities weer corresponderen met de oude situatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...