Ga naar inhoud

geluid harde schijf


Aanbevolen berichten

Dat weet ik niet. Mijn broer heeft een vrij stille IBM schijf. De mijne is behoorlijk rumoerig. Te vergelijken met een rumoerige ventilator. Beide zijn dit jaar aangeschaft. Voor Seagate geldt hetzelfde, alleen heb ik versie III en mijn broer een versie IV Barracuda. De mijne is rumoeriger. Overigens zijn beide wel garantie exemplaren. Mijn 5400rpm Maxtor schijf noem ik echt stil! Onlangs stond er een test in de Computer!Totaal en in Computer!Idee. Stonden ook geluidsniveau's bij.
Link naar reactie
De test in de Computer!Totaal (december) stonden geen geluidsniveau's bij helaas. Maar goed, de huidige schijven zijn wel vrij stil te noemen. Meestal gaat ook op: minder platters = minder koppen = minder geluid. Maar dat geldt met name voor het geluid dat de koppen maken. 5400 rpm maakt over het algemeen iets minder geluid als 7200 rpm, maar is wel iets langzamer (en goedkoper :D ). Die Western Digital's zijn nette schijven. Ik neem aan dat je de WD800-serie bedoelt. Deze zijn wel 7200 rpm, maar vrij stil. Persoonlijk heb ik gekozen voor de 800JB van 80GB. Verschil met de 800BB is dat de JB 8MB cache heeft ipv 2MB. Paar euro verschil. Ik moet 'm nog inbouwen. Ik had er twee besteld en een gekregen, dus ik wacht nog even op de tweede :roll: Foutje bij de winkel...
Link naar reactie
[quote:8cf4bc12c9="mido"]Ik gebruik nu 2 jaar een Maxtor 30 GB 5400 rpm en ik kan zeggen dat de schijf niet te horen is, ondanks de toch al vrij stille koeling.[/quote:8cf4bc12c9] Diezelfde is nu dus niet meer verkrijgbaar. Maar de Maxtor 5400 rpm schijven zijn inderdaad erg stil. Maar als je meer snelheid wilt zijn die Western Digital 400JB/800JB schijven ook erg goed en bovendien sneller. Zelf gebruik ik 2xWestern Digital 800JB 80GB/7200rpm en 1x Maxtor 60GB/5400rpm. Zijn allemaal erg stil. Die 7200 rpm schijven van WD presteren wel ongeveer 50% beter (sneller) en aan de RAID-controller zijn ze ongeveer 2,5x zo snel als de Maxtor (maar twee tegen een is ook niet eerlijk :wink: ) Seagate is wat prestaties betreft niet de beste keuze en Samsung is lawaaiig. IBM maakt vooral schijven die snel stuk gaan. Ook niet best. Ik zou gaan voor Maxtor of WD. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...