Ga naar inhoud

2 partities samenvoegen


Aanbevolen berichten

Het eerste wat je moet doen is alles naar de partitie die je wilt houden kopiëren, dan defragmenteren. Vervolgens kun je in PM de overbodige partitie verwijderen. Je krijgt dan de optie om met de overgebleven ruimte wat te doen. Één van de optie is om de ruimte toe te voegen aan de overgebleven partitie. Dat is de keuze die je moet maken. Als je helemaal klaar bent met het opgeven van je keuzes, krijg je een overzicht. Als je dat bevestigt, sluit PM je PC af en start op in DOS. Daarna gaat het aan de slag met het opnieuw indelen van je partities. Dat kan overigens een langdurige (uur en langer) kwestie zijn, dus schrik daar niet van. Voor alles in ieder geval goed lezen. Het meeste wordt wel duidelijk uitgelegd. Ik weet trouwens niet hoe belangrijk de info op je hardde schijf nog is, anders is FDISK een hele snelle methode. Alleen ben je dan natuurlijk alles kwijt, maar een schone installatie is ook wat waard.
Link naar reactie
toch nog problemen, op mijn schijf heb ik C, D en E partities, de bedoeling is D en E te gaan samenvoegen, alleen met Merge kan ik de C en D partitie benaderen, E wil niet meewerken, als ik C of D aanklik, dan gaat bovenin de merge button op actief, klik ik op E dan wordt deze niet actief, ook onderin is er een Merge optie, maar ook daar is E niet te gebruiken, D kan naar C of andersom maar E wordt niet als optie genoemd! moet je trouwens eerst de E partitie formatteren?
Link naar reactie
[quote:13d81d1273="Peter Vooges"]Ik weet trouwens niet hoe belangrijk de info op je hardde schijf nog is, anders is FDISK een hele snelle methode. Alleen ben je dan natuurlijk alles kwijt, maar een schone installatie is ook wat waard.[/quote:13d81d1273] Hmm, als de partities naast elkaar liggen, dan hoef je alleen de betreffende partities te verwijderen en daarna kan je die ruimte weer opnieuw gebruiken. Dus je raakt alleen de data op de verwijderde partities kwijt. Maar ja, het blijft verstandig om een backup te maken. Een fout is zo gemaakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...