Ga naar inhoud

Partitie foetsie, hulp gevraagd


Aanbevolen berichten

Dag, Ik heb een probleem met mijn harde schijf. Ik heb (had) twee partities, C en D. Nu is plotseling de D partitie verdwenen. Partition magic meldt: : Logical drive chain points to sector without partition table. Ik zie ook een unallocated extended primary partition. Diskdoctor heeft ook nog iets over een laatste sector die niet goed is en LBA disk acces modus die niet aan zou staan maar dat wel zou moeten. (de melding is al even geleden) Ik heb dat al een keer eerder gehad, en toen heb ik met veel pijn en moeite mijn mp3-tjes terug gehaald (fdisk /mbr, daarna 'zag' windows en PM als 'allocated' maar 'unformatted'. Ik heb toen met 'Lost and Found' de files van deze partitie weten te hengelen met behulp an een extra harde schijf. Dat was een klus van twee dagen. Mooi programma trouwens. lost and found. Het red bestanden van je harde schijf zonder er op te schrijven, maar dat ter zijde. Mijn vraag is tweeledig. 1) hoe komt dit toch steeds? 2) Weet iemand een snelle methode om mijn D partitie uit de as te doen herrijzen (de logical drive chain weer de juiste kant op laten wijzen?) Alvast bedankt Groet Bart
Link naar reactie
Hoe je bestanden terug te krijgen op een snellere manier weet ik niet, maar die schijf lijkt mij bijzonder onbetrouwbaar. Als je hem weer aan de praat krijgt zou ik in ieder geval een oppervlakte scan doen en eigenlijk zou ik kiezen voor een andere. De meeste schijven hebben zo rond de 3 jaar garantie. Mogelijk kun je daar nog wat mee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...