Ga naar inhoud

printen via DOS


Aanbevolen berichten

beste forum gebruikers, Vandaag werd mij gevraagd of ik wist hoe ik een printer via DOS kan laten printen. Er word daar via DOS een paar keer in de week 1 of 2 velletjes geprint met een programma dat alleen in DOS werkt. Nu is de printer die eraan hing overleden en moet er dus een andere printer aan. Op die computer staat alleen DOS. Nu is mijn vraag, zijn er nog printers te krijgen die onder DOS werken of zijn die alleen nog maar 2de hands te krijgen?
Link naar reactie
Volgens mij zijn die nog wel te krijgen hoor. Dat staat meestal in de specificaties vermeld (kun je downen op de site van de fabrikant - in de folders staan dit soort details meestal niet vermeld). Het moet dan wel een printer zijn die een parallele aansluiting heeft, USB krijg je niet aan de praat in DOS voor zover ik weet. Ik weet dat een aantal HP printers het in ieder geval ondersteunen (heb ik een tijd terug eens naar gekeken dus het zijn wat oudere modellen van de 800 / 900 serie). Op hun site staan wat PDF files met dit soort info. En waarschijnlijk hebben andere fabrikanten ook wel printers met DOS mogelijkheden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...