Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

't Is weer de tijd van het jaar voor de volgende vraag: wat voor agenda zal ik kopen voor komend jaar. Tot nog toe koop ik elk jaar zo'n papieren geval. De eerste twee/drie maanden schrijf ik er wat in, de rest van het jaar niet meer. Gevolg: afspraken, telefoonnummer, adressen staan op diverse papiertjes, in verschillende documenten. Ben regelmatig wat kwijt en 't zal niet voor het eerst zijn dat ik een afspraak vergeet. Zelfs de herinneringsfunctie van Outlook helpt niet altijd, zeker niet als ik m'n PC pas aanzet nadat ik een afspraak heb gehad. Schiet niet op. :( Kreeg vanmorgen een helder idee: koop een PDA. Heb eens zitten rondkijken op verschillende sites en ik schrik nogal van de prijzen. Daar heb je soms een halve tot een hele PC / laptop voor. Daarnaast zit er vaak zoveel bij wat ik helemaal niet nodig heb. Mijn vraag: wie heeft ervaring met PDA's en kan me advies geven. 't Hoeft wat mij betreft eigenlijk niet meer dan een elektronische agenda te zijn. Heb nog niet precies in m'n hoofd wat ik uit wil geven, maar 't moet niet veel meer dan rond de 250 euro kosten (als dat mogelijk is).
Link naar reactie
In principe heb je bij een elektronische agenda geen kleurenscherm nodig, dus dat scheelt al. Ook wat geheugeneisen betreft hoef je denk ik niet al te hoog gaan zitten (8mb max.). Verder is het denk ik handig dat je de gegevens makkelijk kan synchroniseren met je PC via USB. Op [url=www.kieskeurig.nl]kieskeurig[/url] kan je diverse modellen vergelijken op specificatie.
Link naar reactie
het enigste wat je ermee wilt doen is hem gebruiken als agenda en als adresboekje? dan zou ik gewoon een goedkope palm nemen. Je hebt bijvoorbeeld de palm Zire, ik geloof met 2 mb geheugen (meer dan genoeg voor een paar afspraken en wat adressen :wink: ). dat ding kost niet meer dan € 130. Hij heeft dan geen kleurenscherm e.d. en hij werkt ook niet met windows ce (of pocketpc zoals dat tegenwoordig heet), maar met palm os 4.0, en daar is goed mee te werken. Ga eens naar een winkel en probeer er eentje uit. Ik weet niet waar je woont, maar bij zaken als de mediamarkt staan die dingen gewoon uitgestald en kun je er een beetje mee klieren.
Link naar reactie
Als het inderdaad alleen om de agenda gaat, koop een Zire of een 2e hands III(xe), M1xx of V(x) voor onder de 100 euro (zo'n III zal amper nog wat kosten) daar voldoen ze absoluut voor. Een V serie is het topmodel van 2 series terug (gevolgd door de M5xx en de Tungsten) en absoluut een mooi apparaatje dat als grootste voordeel heeft dat hij een accu heeft ipv batterijen zoals de III en de M1xx (IIIc heeft wel een accu trouwens, en kleuren display) en de V serie is vrij compact. Deze zullen echter wel wat meer moeten kosten als een goedkopere serie die ook prima als agenda functioneren. Persoonlijk heb ik een Palm IIIxe en dat ding doe ik eigenlijk geen klap mee, het leek mij ook ideaal als agenda enzo maar ik vind het toch nog wat onhandig. Schrijf dingen sneller in een papieren exemplaar en die gaat makkelijk de tas in, een Palm is toch wat prijzig om tussen 2 schoolboeken van 200 pagina's te laten zaken in je rugzak. En in de binnenzak/broekzak is hij imho te lomp. Mij lijkt dan ook handiger om een telefoon te kopen met agenda functie. Lekker compact en een telefoon heb je toch altijd bij je.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...