Ga naar inhoud

Harde schijf


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb zins kort een systeem over dat ik wil gaan gebruiken als servertje. Nou wilde ik een wat oudere harde schijf in dat systeem kwijt, maar als ik alles aangesloten heb blijft hij bij het opstarten heel lang hangen op het detecteren van de HD. Uiteindelijk vind hij hem dan ook niet. De LED voor de HD blijft ook constant branden. De HD staat zoals gewoonlijk op [Primairy Master] Wie helpt ?? :-?
Link naar reactie
1. Krijg je een bepaalde foutmelding? Bijvoorbeeld zoiets als: "Primary hard disk(s) fail" 2. Als je in het BIOS de gegevens van de schijf invoert, gaat 't dan wel goed? 3. Heb je 'm al in een ander systeem geprobeerd? 4. Zitten de kabeltjes wel goed? 5. Zit er op dezelfde controller niet toevallig een cdromspeler die ook op master staat?
Link naar reactie
Da's wat vreemd. Laat je 'm in het Bios automatisch detecteren of voer je alles handmatig in? Kun je 'm voor de zekerheid nog een keer terugstoppen in het systeem waar hij vandaan kwam (om te testen)? Kun je 'm eens op de secondary controller aansluiten? Misschien is de primary dood. Uiteraard de schijf dan wel op slave zetten, of de cdromspeler eruit halen.
Link naar reactie
[quote:46e85d9be9="Domi"]Ook op de Sec controller gebeurt er niks. terug stoppen in het oude systeem gaat een beetje moeilijk want die heeft ook nog oude aansluitingen en ik heb alles USB en PS/2. Ik laat de bios nu alles Automatisch detecteren. Ook omdat ik niet precies alle instellingen weet van dit type HD.[/quote:46e85d9be9] Weet jij het nog ?????
Link naar reactie
Mensen ik ben er uit! De jumper zat idd verkeerd. Ik kan beter Dommi bij mijn naam zette, want ik keek op de HD en zag de cijfers bij de jumper instelling en zo dacht ik hem er goed in gedaan te hebben maar op de site van de HD zag ik een schema waar ik zag dat je dat vanaf de andere kant moest tellen. :wink: Dus hij moest precies aan de andere kant zitten :D Bedankt voor de hulp in ieder geval
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...