Ga naar inhoud

HP Laserjet 6L papier probleem


Aanbevolen berichten

mijn HP laserjet 6L heeft het nogal storende probleem meerdere blaadjes per keer er door te trekken. Nu is dit niet zo heel erg als het per 2 ofzo gaat maar van tijd tot tijd trekt hij er rustig 10+ doorheen en komt dan vast te zetten. Nu ken ik van mensen met precies hetzelfde probleem maar niemand weet een goede oplossing. kent iemand hier er een? ik heb wel eens wat gehoord over het schoonmaken of ruw maken van de rubberwieletjes maar veel hielp dat niet. bedankt, bart
Link naar reactie
Is een bekend HP probleem, wordt (naar HP zegt) veroorzaakt doordat er toner op de rol is gekomen; vaak zie je ook bij geprinte velletjes een smerige vlek midden bovenaan de pagina... Wat ze ook zeggen: schoonmaken helpt nauwelijks, en als de printer één keer is begonnen met het doorvoeren van 10+ velletjes wordt het probleem snel erger - het is, mijns inziens, gewoon een slechte konstruktie. Eén ding wat kan helpen: zorg dat er altijd minstens 100 velletjes in de papierbak zitten, dan heeft de doorvoerrol een grotere begindruk en gebeurt het minder. Volgende keer een beter merk kopen!
Link naar reactie
Op mijn stage hadden we dat probleem ook. Op de printer staat dat je het papier er eerst allemaal uit moet halen en dan in 1x bijvullen. Dus niet als er nog een vel inzit er weer 40 bijstaoppen, nee eerst alles eruit halen en dan bijvullen. Er zit namelijk een sensor in die meet hoeveel papier er nog inzit. Die sensor bepaald da de druk van de drukrol. Als jij er dan papier bijdoet meet hij dat er maar 1 vel inzit. Hij geeft dan evenveel druk zodat hij er veel meer meeneemt. Kortom waarschijnlijk een verkeerd gebruikte printer. Je zult de drukrollen moeten vervangen.
Link naar reactie
Heb de reparatieset van fixyourownprinter.com voor de HP 5l/6l om paperjam te verhelpen ontvangen. De set bestaat uit vier onderdelen en een Mpeg repair videoCD van uitzonderlijke kwaliteit als je wat kunstzinnig ziet in een paar harige handen die iets min of meer gecontroleerd rond een Laserprinter bewegen. Grof gezien een montage handleiding, maar details zijn niet of nauwelijks te onderscheiden en de stem is globaal niet te volgen. De moeilijkheidsgraad die hun aangeven voor de reparatie is juist door de videobeelden maar zou minder zijn als deze wat beter waren. Alle vier onderdelen hebben op bepaalde delen een zachte kunststof laag die naar mijn gevoel bij de oude onderdelen het probleem veroorzaken. Ik hoop dat ik binnenkort toch weer een goed draaiende printer zal hebben die zonder al te veel extra aandacht zijn werk zal doen. Alipapa
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...