Ga naar inhoud

onbekende 5 GB extra op HDD van 120 GB


Aanbevolen berichten

Hallo, vr.1) - Ik heb een harde schijf van 120 GB besteld (toen ik een gehele nieuwe pc aanschafte). Maar bij norton system info, en bij eigenschappen van station c staat er dat ie maar 111,79 GB is. vr.2) - Als ik bij norton system info (en ook bij eigenschappen van c ) kijk, staat er : 11,14 GB gebruikt. Maar in de verkenner, met de verborgen bestanden weergegeven, is het totaal slechts 5,80 GB! Waar zijn die 5,34 GB dan gebleven!? Er zijn weliswaar nog 3 andere gebruikers waarvan ik niet kan zien hoe groot hun mappen zijn, maar ik weet zeker dat dat niet meer dan 1,5 GB kan zijn (als het niet minder is). Ook d8 ik aan evt. herstelpunten. Ik werk onder Win XP, HE
Link naar reactie
vraag 1: klopt. Fabrikanten van harde schijven doen net als fabrikanten van TV's: de zaak rooskleuriger weergeven dan het is. Bij TV's meten ze van buitenkant naar buitenkant in plaats van alleen het glazen scherm, bij HD's gebruiken ze een andere definitie van GB: 1000 MB, terwijl het 1024 MB is. Zo kom je aan het verschil tussen de opgegeven en daadwerkelijke grootte.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...