Ga naar inhoud

hd probleem


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb een p4 /xphome systeem met een st3800208 80gb harde schijf.D defragmenteren gaat goed,C wil niet lukken ook niet met norton .Diskdokter geeft aan dat hij niet kan repareren omdat een programma of iets anders het in gebruik heeft.Scandisk loop na 35% vast op bestandcontrole.sfc/scannow vraagt voortdurend om de systeemschijf en sluit dan op 25% af. Wat nog tedoen of gewoon deels kapotte hd?(xp draaid}. vrgr piet[size=18:f8fe2448e6][/size:f8fe2448e6][size=24:f8fe2448e6][/size:f8fe2448e6]
Link naar reactie
Draait er een programma die het defraggen van C tegenhoudt ? Sluit alle pgms af die je kan afsluiten en probeer dan defrag ? Bijv : als je winroute hebt draaien en die is op C: geinstalleerd dan stopt het defraggen van C: ne enige tijd. Stop je de winroute engine dan defragt ie gewoon. Zou ook zoiets kunnen zijn. Of het is een geintje van XP
Link naar reactie
[quote:89f3c8a2ae="piet o"]Heb deze mogenlijkheid al gecontroleerd maar dit helpt niet. Wat mij wel opviel is dat bij het opstarten in het tweede opstartscherm waar de opstartgegevens staan ,er rechts staat"DDR at row(s) 023. Hier heeft altijd "0123" gestaan . Kan dit duiden op een verandering in het bios?o.i.d. vrgr piet[/quote:89f3c8a2ae] Dat heeft betrekking op je geheugenmodules. 1 slot bestaat uit 2 banken (rows), dus 0 en 1 zijn slot 1, 2 en 3 zijn slot 2. Als je singlesided modules gebruikt, dan zou je normaal gesproken alleen row 0 en row 2 vol hebben. Gebruik je double sided, dan zou je dan dus 0 t/m 3 vol hebben. Als je echt zeker weet dat er vroeger 0123 stond, dan zou je je geheugen eens na kunnen kijken op defecten, probeer deze eens: www.memtest86.com
Link naar reactie
Ik heb geprobeerd via repair de boel te herstellen maar dat is niet gelukt.Omdat formateren na 9% vast liep,heb ik na snelformat xp geinstalleerd maar geeft daarna gelijk al na opstarten dat hij een zeer ernstige fout heeft hersteld en dat blijft hij na elke herstart doen. Wat het geheugen betreft,windows geeft 512 mb aan licht ik de modules dan geeft hij toch per stripje 256 mb aan. Memtest geeft 4 fouten aan .Kan ik hier iets mee?Garantie?en hoe kan windows toch 512 aangeven? vrgr piet
Link naar reactie
Verwijder een stripje geheugen en draai memtest. Vervang daarna het geheugen door het andere stripje. Hierdoor kun je vinden welk stripje defekt is. Als je nog garantie hebt zou ik die aanspreken. Tav scandisk en defrag: mijn advies is in het algemeen om te defragmenteren in safe-mode en om scandisk te draaien in dos-mode. Helaas weet ik niet of deze opties ook in XP aanwezig zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...