Ga naar inhoud

aansluiting hoofdtelefoon


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb pas speakerset Creative insprie 2.1 2400 gekocht. Eenvoudig gewoon woofer met twee speakertjes is voor mij genoeg. Maar nu mis ik helaas een hoofdtelefoonaansluiting. Mijn geluidskaart is een Terratec DMXfire 1024. Deze heeft wel twee uitgangen voor totaal 4 speakers, maar ik kan de andere uitgang niet gebruiken, tenminste die doet het niet met de hoofdtelefoon. Met gebruik van een Ystekkertje op de speakeruitgang lukt het wel, maar het geluid wordt dan wel erg zacht. Is er een andere oplossing mogelijk? Bedankt, Teejoo
Link naar reactie
[quote:763120237b="@l"]"Met gebruik van een Ystekkertje op de speakeruitgang lukt het wel, maar het geluid wordt dan wel erg zacht" zegt hij zelf al!! Sorry Teejoo; zou geen oplossing voor je weten. Sterkte :wink:[/quote:763120237b] als u goed leest ziet u KAART uitgang staan en geen speaker uitgang dus op de geluidkaart zelf dus :wink: kijk hier kunnen we dus 2 kanten op speakeruitgang[uitgang van de speaker zelf] kan ook koptelefoon in. en speakeruitgang geluidskaart zelf :roll: dus soms begrijpen we elkaar dan niet helemaal juist meer :lol:
Link naar reactie
Hoi, Bedankt voor jullie inspanning alvast, maar voor alle duidelijkheid. Op mijn geluidskaart zijn alleen twee uitgangen voor speakers beschikbaar (voor en achter surround). Op mijn actieve woofer is geen hoofdtelefoonaansluiting. Ik kan inderdaad cd's luisteren via de uitgang op mijn cdromspeler, maar ik wil juist mp3 etc. luisteren via de harddisk. Wie weet de oplossing? groetjes, Teejoo
Link naar reactie
[quote:c73fc9855d="squel"]Koop een nieuwe geluidskaard met alles er op en er aan, ben je af van alle niet bruikbare oplossingen die je worden gegeven. succes. :lol:[/quote:c73fc9855d] squel jij kan zo het hele rijtjer forums af gaan met deze oplossing,maar denk je nou zelf dat niemand dit had kunnen verzinnen :roll: kijk als je geen antwoord hebt om te helpen schrijf dan maar beter niets :-?
Link naar reactie
[quote:7441c9d4eb="Teejoo"]Hallo, Deze heeft wel twee uitgangen voor totaal 4 speakers, maar ik kan de andere uitgang niet gebruiken, tenminste die doet het niet met de hoofdtelefoon. Met gebruik van een Ystekkertje op de speakeruitgang lukt het wel, maar het geluid wordt dan wel erg zacht. Is er een andere oplossing mogelijk?[/quote:7441c9d4eb] Je gebruikt kennelijk een zeer laagohmige hoofdtelefoon. Ik zie zelf maar 1 (nou ja 2 dan) oplossing. Koop een hoogohmige hoofdtelefoon en/of gebruik een aparte versterker. Op zich zal een buffer versterker al wel voldoen. Afhankelijk van je electronica kennis en soldeer ervaring is dat laatste een complexe en onmogelijke dan wel de meest eenvoudige oplossing.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...