Ga naar inhoud

Netwerk Probleem !!! Please help!


Aanbevolen berichten

Thuis heb ik 2 pc's staan die ik direct aan elkaar zijn verbonden met een crossover kabel. Netwerk kaart in de ene computer is een geintegreerde op het moederbord van ASUS AV78x. 1gig lan (1000mb) van broadcom, Juist geinstalleerd. De andere netwerkkaart is een 3com900 combo die je standaard van chello kreeg, met een snelheid van 10/ 100 dus 100mb, juist geinstalleerd. Als je nu in de taakbeheerder van windows xp profesional kijkt zie je dat bij beide computers de kaarten operationeel zijn. Alleen staat er bij beide aangegeven bij het kopje snelheid dat het 10mbps is. vragen: Klopt dit nou wel of moet er iets anders nog geconfinureerd worden? Is de snelheid overdracht nu wel max 100mb per seonde, i.p.v. 10mb? Overigens draait hetnetwerk als een trein. :D Please laat iemand op deze vraag een antwoord geven! :roll: :oops: Alvast bedankt voor jullie mee denkendheid
Link naar reactie
[quote:2387558487="belske"]ik heb ook chello en mijn router die ik er tussen heb zitten geeft oranje aan en oranje betekent 10 mbit groen betekent 100 mbit of ben ik nu gekgeworden ik heb die netwerkkaart eruit gehaald en een van repotec erin geduwt en nu geeft hij groen aan dus 100mbit overzetten van 2 filmpjes van 700 mb 1,4 gig in 3 min[/quote:2387558487] Klopt hoor : 10 Mbit wordt gebruikt voor de kabel modem. Ik neem aan dat je een router hebt met ingeboude switch dus die draaien gewoon op 100 Mbit. Al ben je een Belg,Je bent niet Gek hoor. :wink: VERYSPACE : hoeveel netwerkkaarten heb je in de XP machine ? Iik heb je opic nogmaals gelezen, ik mis iets : PC1 naar PC2 dat zijn dus 2 x NIC Aan welke NIC heb je dan de kabelmodem van Chello aangelsoten, er moet dus nog een NIC zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...