Ga naar inhoud

Zelf computer bouwen


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb ff een best ingewikkelde vraag, ik heb laatst van iemand gehoort die een kennis had die een eigen computer in elkaar heeft gezet, hij had alle onderdelen los gekocht en had hem daarna in elkaar gezet, dit scheelde hem behoorlijk wat geld :D :D (i.p.v. een complete kopen). Dit leek mij wel wat maar ik ben er niet zeker van of ik dit wel kan :-? , ik heb namelijk nog nooit eerder met computers geknutseld. Ik wil dit samen met me pa gaan doen maar kheb nog wat vragen: - is dit wel te doen zonder dat je er verstand van hebt (bijv. met een handleiding > heeft iemand zo'n handleiding of kan ie er ff 1tje make) - als ik alle onderdelen koop zoals videokaart hardeschijf enz. moet ik dan nog wat speciale dingen kopen zoals speciale kabels ofzo. Nou ja wat ik uiteindelijk bedoel is dus: is het te doen en zo ja, hoe dan? handleiding ofzo?? of word ut te ingewikkeld help me uit die droom aub laterzzz 8)
Link naar reactie
weet je toevallig nog wat goeie dingen op te noemen, want kweet nie egt wat nou goeie moederborden zijn en geluidskaarten, koeler, netwerkkaart waar moet ik daarbij op letten? (kwil een goeie gamers pc) kheb al wat dingen op een rijtje: p4 2.0 (of hoger) 533 mhz gforce 4 ti 4400 128mb 256 DDRram en waar moet ik bij de rest een beetje op letten (wat zijn de betere dingen) en kan dit binnen een prijs liggen van +- 850 euro (excl beeldscherm)
Link naar reactie
Kijk eens op www.norrod.nl, daar kun je makkelijk kijken hoe duur een systeem dat jij wilt wordt. Over moederborden, meestal zijn Asus en MSI goede moederborden. Let er wel op dat je niet een moederbord neemt met allerlei overbodige zooi als RAID ofzo, anders wordt moederbord zo duur. Als je toch een beetje op de prijs wil letten zou ik als ik jou was ook even kijken naar AMD proccessoren. Deze zijn vaak een stukkie goedkoper en net zo snel. En met de videokaarten is een ATI videokaart aan te raden, kwa prijs en prestaties zijn ATI's aantrekkelijker dan nvidia. succes
Link naar reactie
[quote:487175c625="Ruudfeen"]Kijk eens op www.norrod.nl, daar kun je makkelijk kijken hoe duur een systeem dat jij wilt wordt. Over moederborden, meestal zijn Asus en MSI goede moederborden. Let er wel op dat je niet een moederbord neemt met allerlei overbodige zooi als RAID ofzo, anders wordt moederbord zo duur. Als je toch een beetje op de prijs wil letten zou ik als ik jou was ook even kijken naar AMD proccessoren. Deze zijn vaak een stukkie goedkoper en net zo snel. En met de videokaarten is een ATI videokaart aan te raden, kwa prijs en prestaties zijn ATI's aantrekkelijker dan nvidia. succes[/quote:487175c625] amd is toch onstabieler dan pentium
Link naar reactie
Je kan ook het volgende aanhouden : koop de basis onderdelen van een PC (mobo, cpu, geheugen en video kaart) bij dezelfde zaak (soms kan je tegen conflicten oplopen die je alleen oplost door een ander onderdeel te kopen) Bij dezelfde zaak kan je die meestal (evt bijbetalen) wel ruilen. Om dit risico zo klein mogelijk houden kan je in computerbladen etc kijken welke systemen te koop worden geboden. Dus welk merk mobo met welke videokaart. Gewoon afkijken dus.
Link naar reactie
ok, nou kben nog nie helemaal overtuigd want kzit nog een beetje te twijfele of ik het wel zou doen, als ik wat fout doe ben ik de lul :cry: . Er is hier al een computer opgeblazen omdat we de uitbreiding van het geheugen een beetje verkeerd om erin hadden gedaan: resultaat, moederbord doorgebrand :roll: :roll: . maarja misschien doe ik ut wel, kmoet nog wel ff kijken waar ik dan zo goedkoop mogelijk aan die onderdelen kan komen. Nog suggesties of tips IK STA OPEN VOOR ALLE TIPS ENZ. !!!! zeg ze aub!
Link naar reactie
Weet je wat doet: Koop alles wat je nodig hebt. Hou de stappenhandleiding en het handboek van het moederbord erbij en ga gewoon rustig beginnen. Als er iets niet duidelijk is, vraag je het gewoon op het forum. Genoeg mensen hier die je verder kunnen helpen. Misschien woont er zelfs iemand dicht bij je in de buurt die eventueel wil helpen.
Link naar reactie
[quote:fc56956b3f="BrigitteW"]Als ik het commentaar van de vraagsteller zo lees, zou ik zeggen: begin er niet aan zonder dat een ervaren computerbouwer meekijkt. Ik bedoel, als je er nog niet eens in slaagt een geheugenmodule goed te plaatsen .....[/quote:fc56956b3f] Ben ik het mee eens. Ik denk dat je vast wel iemand kent die er een beetje verstand van heeft. Ik bedoel ma, zo moeilijk kan het echt niet zijn als ik vanaf mijn 12e al aan die dingen aan het sleutelen ben. Als je het zelf niet durft moet je gewoon iemand vragen en vooral alles zelf doen. Daar leer je van. Kun je het de volgende keer zelf. :wink: Nog iets. Voordat je aan die PC gaat beginnen moet je je eff ontladen. Raak een aardpin uit het stopcontact aan en als het eff kan moet je een bandje hebben waarmee je jezelf constant kunt aarden. Anders is hij dalijk door statische elek. naar de knoppen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...