Ga naar inhoud

HD stopt spontaan


Aanbevolen berichten

Sinds enige uren heeft mijn HD problemen. Je hoort een soort klik en het toerental zakt weg. De HD stopt met werken. Er is geen verbandt met iets. Nu draait het systeem weer zo'n 60 min. zonder een probleem. Hiervoor om de minuut stopte de HD. Kan het aan de power supply liggen Via Aopen Monitor prog. zie ik dat de -12V 'schommelt tussen -11.3 en 11.4 Volt. Is dit misschien het probleem? De +12V blijft in de buurt van de juiste waarde. Of is de HD van MAXTOR 40GB aan zijn eind? Dit kan haats niet, is 14 maanden oud. Wie kan iets zeggen?
Link naar reactie
Deze PC draait 12 maanden zonder enig probleem. Nu spontaan HD probleem. Overigens nu staat de PC 3 uur aan en de HD heeft nog niet geweigerd. Hierdoor denk ik toch dat de voeding problemen geeft. Een HD die een geluid geeft als of hij zich zelf parkeerd en uitschakeld lijkt mij een voeding probleem en niet een HD probleem. Een HD met problemen zal niet eerst een 10 tal keren weigeren en nu 3 uur velkeloos werken. Defect is immers defect. De voeding kan wel varieren in de tijd. Wat zijn de grensen van de verschillende spanningen? 5 Volt ± x.xV 12 Volt ± x.xV Een optie is om deze HD in een ander systeem te plaatsen en afwachten of de problemen mee verhuizen. Alleen dat andere systeem heb ik niet. :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...