Ga naar inhoud

harddisk master setting


Aanbevolen berichten

hallo allemaal een vreemd maar wel vaker voorkomend probleem namelijk dit: ik wil in een PC een HD bijplaatsten ,de huidige HD staat alleen als stand alone/fabrieks instelling op de IDE 1 . niks mis mee natuurlijk maar nu komt het zodra ik de jumper verzet naar MASTER wordt de schijf niet meer herkend in de bios :o en ook de bijgeplaatste schijf SLAVE niet :cry: ik heb dit wel eens meer meegemaakt maar wat is nu de oorzaak/oplossing? win 98 SE
Link naar reactie
[quote:6b321db362="Black Shadow"]Dan staan ze of allebei op master, of allebei op slave. Dan meot je nog eens goed kijken waar de jumpers op staan ;)[/quote:6b321db362] als ik alleen de eerste schijf erin hang als master zonder de tweede schijf ziet hij die ook niet :o ik bedoel dat de eerste [originele] schijf er dan alleen inhangt als master en wordt niet gezien door de BIOS alleen in fabrieks stand : even goed proberen uit te leggen: ::::: [dit zijn de pinnetjes] de jumper zit nu op de tweede en derde op de onderste rij[horizontaal dus] op de schijf staat heel duidelijk dat de middelste twee [verticaal ] de master is ,en al ik die setting dus verander ziet de bios/PC hem dus echt niet :roll:
Link naar reactie
[quote:8afcf5c222="J.A.Maurer"]Is je flatcable nog wel in orde,ik bedoel je kan deze makkelijk stuk trekken tijdens het loshalen,vooral als je aan de kabel zelf trekt en niet aan de stekker :roll:[/quote:8afcf5c222] twee verschillende kabels geprobeerd met zelfde resultaat,en de standalone setting werkt wel met die kabels :cry: zou het niet aan het jumpertje kunnen liggen :roll: [te weinig contact] ivm dat het jumpertje nu standaard horizontaal zit en verticaal moet om als master te kunnen zijn :o waarom is iets simpels altijd moeielijk met PC`s :evil:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...