Ga naar inhoud

Printer vreet alle CPU-tijd onder winXP


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een HP Deskjet 690C die gekoppeld is aan een winxp machine. Als ik over het netwerk wil printen vreet het printprocess zowat alle cpu-tijd weg en lopen de andere processen schoksgewijs. De machine in kwestie is een bloedsnelle PIV 2,4 Ghz. Ik kan nergens iets vinden over problemen met deze printern onder winxp. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Link naar reactie
[quote:c90efd375f="Laurens"]Hij doet dit bij alle printopdrachten. Zo horen? Dat is toch raar? Zelfs op mijn XT kon ik 12 jaar geleden al op de achtergrond printen zonder dat mijn voorgrondtaak er last van had. En nu zou ik moeten wachten?[/quote:c90efd375f] Vroeger printte je alleen maar tekst. Nu wordt zelfs tekst grafisch geprint en dat kost wat rekenwerk. Verder zijn (vooral) de goedkopere printers gewoon dom. Deze laten veel van het aanvullend rekenwerk en/of buffering over aan Windows. Je hebt dan ook meteen een probleem als je een afwijkend OS gebruikt.
Link naar reactie
Vervelend hoor. Zijn het alleen de HP-printers die dit doen of heb je hier met bijv. Epsons en Canons hier ook last van? [edit] Onder W2K blijkt dit trouwens een bekend probleem te zijn voor multidirectional HP-printers. Daarvoor wordt als work-around geadviseerd de printerpoort in het BIOS op ECP te zetten (in SP3 is het probleem opgelost). Zal dat vanavond ook eens proberen voor mijn XP machine, je weet maar nooit. [/edit]
Link naar reactie
Bij mij is onbestuurbaar wel een beetje overdreven. Hij belast 100% de CPU maar als je ondertussen GTA3 gaat spelen is het wel merkbaar ja, maar als ik aan het typen ben in word merk ik er weining, ook met Winamp. Misschien kenne jullie het liedje van de limburgse groep Rowwen Heze: 'T is een kwestie van geduld.................
Link naar reactie
[quote:7cc9a08b7e="Laurens"]Allemaal bedankt voor de moeite. Ik ga eerst dat ECC verhaal proberen. Dat verhaal over die USB hub, kan ik daar een gewone printerkabel op inpluggen?[/quote:7cc9a08b7e] Neen, een gewone printer kabel is geen USB kabel. Kijk wel effe hoe de USB aansluiting op de printer is : A of B type (A= plat, B= vierkantig) Denk dat je een A-B USB kabel nodis hebt. Als je een HUbje koopt, koop er een met een eigen voeding.
Link naar reactie
Even wat dingen op een rijtje: Hoe snel is je netwerk en is dat goed geconfigureerd De PC waar de HP aan hangt dient ingesteld te staan op ECP paralel in het BIOS en hoort in apparaten beheer dus een ECP poort te tonen. Wat gebeurd er als je vanaf de "eigen"pc iets print gaat het dan ook zo langzaam, dan moet je in je netwerk gaan zoeken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...