Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb een HP 710 printer. Daar moet ik ook nog oude programma's die onder DOS werken, mee printen(bv.boekhoudprogramma). Dat werkt dus niet. Van alles geprobeerd, ook volgens gebruiksaanwijzing, maar onder DOS( in Windows venster) niet werkend te krijgen. Ik werk met Win 98 Sec.edit. Weet iemand nog een truc om deze bestanden te printen(dus niet zeggen koop maar een andere printer) bij voorbaat dank :wink: [quote:6d1bb9404a][/quote:6d1bb9404a]
Link naar reactie
[quote="dioptrie"]Ik heb een HP 710 printer. Daar moet ik ook nog oude programma's die onder DOS werken, mee printen(bv.boekhoudprogramma). Dat werkt dus niet. Van alles geprobeerd, ook volgens gebruiksaanwijzing, maar onder DOS( in Windows venster) niet werkend te krijgen. Ik werk met Win 98 Sec.edit. Weet iemand nog een truc om deze bestanden te printen(dus niet zeggen koop maar een andere printer) bij voorbaat dank :wink: [quote]
Link naar reactie
In "devicemgr" in Windows kan je de eigenschappen van je printer opvragen en in de instellingen kan je aanvinken dat ook "DOS-programs" gebruik zullen maken van de printer. In dat geval stel je de HP-drivers zo in dat DOS-applicaties kunnen printen. Dan kan je in een dos-boxje nog testen door in te typen: "copy c:\autoexec.bat > lpt1" Dan moet ie je autoexec.bat uitprinten en werkt ook je DOS-applicatie. Als je Dos-applicatie niet kan printen en toch wordt de Autoexec.bat geprint, dan ligt het aan de instellingen van je DOS-applicatie. Suc6
Link naar reactie
Heb je meer printers op de computer aangesloten? De DOS print, bv 'copy file prn' werkt bij mij. Volgens het handboek moet de gebruikte DOS toepassing de DOS drivers voor de HP550C of 690C gebruiken. In eerste instantie niet omdat ik nog een oude Laserjet op dezelfde poort had zitten. Verder moest ik de DOS box toen opnieuw aanroepen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...