Ga naar inhoud

COM-poort vrijgeven?!!


Aanbevolen berichten

In verband met het aansluiten en gebruiken van het Fortis Online bankieren heb ik een probleem. Dit is niet op mijn eigen computer maar die van mijn oma. De kaartlezer is na veel gezeur goed geïnstalleerd alleen geeft hij nu de melding: CoM-poort door een ander programma in gebruik of uw COM-poort is niet vrijgegeven in uw BIOS. Ze gebruikt de computer zelden tot nooit dus ik zou niet weten welk programma en hoe in hell's name geef je iets vrij in je BIOS en wie zegt dat dat veilig is? Alvast bedankt voor de reactie(s)
Link naar reactie
In de eerste plaats is het handig om ff wat meer info over die PC te geven. En wat voor extern randapparatuur hangt er buiten die card reader nog meer aan. (modem of muis op een COM poort???) En wat voor gezeur had je met het installeren van die card reader. (kan heel belangrijk zijn) Het aanzetten van de COM poort in de BIOS is niet zo gevaarlijk als je denkt. Wat voor soort BIOS heb je.(Award, AMI, Phoenix) Kan je zien als je de PC aanzet. Ergens in die BIOS die je activeer met of DEL of F2 (hangt van de BIOS af en kan je ook aflezen tijdens het opstarten) kan je de COM poorten (COM 1, COM 2) op enable zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...