Ga naar inhoud

Welke laptop??????????/


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een paar dagen de laptop van de Aldi, de Medion 2,53 ghz , 533 fsb, sis chipset 256ddr geheugen, 64 mb geforce 4 videokaart. Ik moest heel erg wennen aan het tft-scherm, ik had het idee dat ik allemaal puntjes zag, ik vond mijn 17-inch crt monitor rustiger aan mijn ogen. Nu ben ik er wel aan gewend. Toch twijfel ik nog, want ik wilde in eerste instantie de Acer 427 lc kopen met 2,5 ghz p4 , intel 845 chipset, 400mhz fsb, 512 ddr geugen,ati radeon videokaart 32 mb en als extra zit er een sd/mmc kaart reader in. Deze acer is wel ruim 300 euro duurder en een jaar korter garantie. Ik kan de Aldi laptop nog terugbrengen maar dalijk heb ik die acer en is die niet beter. ik kan nl. nergens nog een test van de acer 427 vinden Ik moet ook zeggen dat de snelheid me ietsje tegenvalt van de medion pc ik had er meer van verwacht. Wie weet wat wijsheid is de medion houden of de de acer bestellen??? Alvast bedankt Groetjes van een twijfelende Lara
Link naar reactie
Dit topic hoort beter thuis in een ander forum, ik zal 'm even verplaatsen. Wat betreft de snelheid, dat ligt waarschijnlijk aan de harde schijf. Laptop hd's zijn veel trager dan die in desktops en voor huis-tuin en keuken gebruik heeft de hd veel meer invloed op de prestaties dan de CPU. Daar blijf je dus last van houden. Voor een goede vergelijking hebben we eigenlijk meer informatie over de specificaties van beide laptops nodig, heb je een link waar die te vinden is?
Link naar reactie
Ik hield mooi die Medion, 300 euro meer en een jaar minder garantie voor die Acer ... sja keuze lijkt mij vrij simpel dan. Traag kan inderdaad wel kloppen, dat ligt vrijwel zeker aan de harde schijf. Ik heb zelf een P4 1800/256MB DDR en dat zou op zich super snel moeten zijn, maar zodra er de hardeschijf wordt benaderd duurt het allemaal erg lang. Enige oplossing is dan een Dell, die zijn te leveren met 5400rpm schijven. Nog niet echt top, maar wel beter als de 4200rpm's die andere merken bieden.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ik denk ook wel dat ik hem hou, hij werkt goed. Alles werkt, ik was ook nog vergeten te melden dat de brander 16 speed is en die van de acer maar 8, scheelt toch ook weer. En nog een voordeel mijn dockingstation van de HP photosmart 850 digitale camera werkt er ook op. Die werkt niet op mijn pentium III 1ghz. Dit moet ik bij die Acer ook maar weer afwachten. Als ik deze teruggeef ben ik hem kwijt en kan hem niet zo maar weer terugkopen. Groetjes Lara
Link naar reactie
denk eventueel nog eens aan de Asus L3800C of iets dergelijks. Die is vrijwel gelijk aan de Medion. Max CPU wellicht 2Ghz anders moet je naar de L3500 serie met 2.4GHZ. Is uiteraard wat duurder dan Medion, maar garantie te kiezen uit 2 of 3 jaar. Verder zeer compleet qua poorten en heeft ook een interne floppy (L3800C). Scherm is OK. Ik heb er meteen 512MB in laten zetten. Medion was overigens verder ook aardig compleet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...