Ga naar inhoud

Help, harddisk probleem


Aanbevolen berichten

Er lijkt iets mis te zijn met de controller of met de schijf. De CD-Rom speler werkt wel? Zo nee, dan zou het de controller kunnen zijn. Maar het kan ook best de harde schijf (of ander IDE apparaat) kunnen zijn. Pas nog een defecte CD-Brander die mij secondary controller onzichtbaar maakte. Inmiddels is de brander vervangen en dezelfde controller lijkt nog steeds uitstekend te werken.
Link naar reactie
Probeer eens alle kaarten uit de PC te halen (behalve de videokaart, als dat een losse kaart is tenminste) en dan op te starten. Ik ben ook eens een tijdje met een Dell aan het stoeien geweest met dezelfde melding. Na heel wat geklooi kwam ik er achter dat de PNP geluidskaart die ik geplaats had het euvel veroorzaakte. PNP geluidskaart er uit en starten als een nieuwe, kaart er in en gelijk hhd controller faillure. Een PNP modem kan trouwens dezelde problemen veroorzaken.
Link naar reactie
Is het de originele schijf, of heb je er een grotere in gezet? Dat was een van de zaken die ik tijdens het zoeken op het internet tegenkwam. Als je overigens je foutmelding in een zoekmachine invoert krijg je plenty hits (ik heb gezocht op [i:b4bd70f94f]dell "hard disk controller" failure[/i:b4bd70f94f]). Had je daar niks aan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...