Ga naar inhoud

Help! Welke cdwriter?


Aanbevolen berichten

[color=darkblue:344385315d]Beste mensen, Ik wil graag een nieuwe cdwriter in mijn desktop bouwen. Ik zoek een échte goeie, want deze moet 'buffer underrun problemen' aankunnen, en niet meteen stoppen met het brandproces als er 'volgens het brandprogramma' fouten in de te branden files zitten. Tegenwoordig brand ik, vaak met problemen, met een Acer (10x4x32). Volgens mij is dit tegenwoordig Benq geworden?[/color:344385315d] [color=darkred:344385315d]Wie weet er een goede cdwriter, hoeft niet supersnel te zijn, maar wel échte kwaliteit? (Iemand bij Dynabite zei trouwens iets over Plextor en Lite-on :-? )[/color:344385315d] Alvast bedankt voor een komende reactie op het Forum :wink: :wink: :wink:
Link naar reactie
[quote:629f6045de="ForumFreak"]Tja, welke kan ik toch beter kiezen: De iets duurdere Plextor IDE Writer of :) De iets goedkopere Lite-on IDE Writer :D Wie kan mij helpen? Trouwens, waarom raadt de gebruiker "Plextor" eigenlijk een Lite-on aan. Beetje tegenstrijdig?! :-?[/quote:629f6045de] waarom raadt de gebruiker "Plextor" eigenlijk een Lite-on aan. plextor was vroeger een scsi brander die de beste was op het gebied van branden. maar nu is dat Lite-On simpel :lol: :lol: en lekker goedkoop :lol: :lol:
Link naar reactie
M'n broer heft vorige week bij funprice een BTC 24-10-40 gekocht voor... 49 euro :) Doet het perfekt. Volledig correcte EFM encoding ook, dat is toch wel erg handig met die tegenwordige SD2 beveiligingen. (zie cd mate en ccd site) Mooi stil. En snel met opstarten en lezen. Beter als mijn Mitsumi 16-8-40 (die het overigens wel prima doet verder). Werd alleen OEM geleverd. Dus geen software of kabeltjes. Maar dat is imho geen ramp :)
Link naar reactie
Voor beiden geldt, als ze het niet doen, dan doen ze het niet. En dat weet je nooit van te voren. Kijk ook maar eens naar de topic "software anders". Daar heeft iemand problemen met een nieuwe Lite On in combinatie met een bepaald merk CD-R. Ook van Plextor zijn mij verhalen bekend, die er op duiden, dat ook Plextor niet alles is, kopieerproblemen, audio branden. Allicht zullen er mensen zijn, die met geen van beide apparaten ooit problemen hebben gehad, maar ondervinding blijft toch de beste leermeester. Ik zou voor de goedkoopste gaan en niet van te voren meteen een grote partij CD-R's kopen, maar even uitzoeken, met welk merk de Lite On probleemloos brandt. Succes, Jan K.
Link naar reactie
Lite-On is overigens wel een van de merken die zich niks aantrekt van de maximale veilige snelheid, het moet harder en harder en harder. De nieuwste Lite-On brander is al 52-speed. En dan te bedenken dat alles boven de 40-speed (dus [b:f10d808021]ook[/b:f10d808021] 48-speed) in principe niet meer veilig is in verband met uit elkaar spattende CD's. De nieuwste Plextor is ook 48-speed, maar daar moet je wel wat voor doen (eigenwijs zijn), default brandt en leest hij op 40-speed. Met die nieuwste Lite-On op 52-speed loop je echter kans op maagperforaties. Persoonlijk kies ik toch liever voor een Plextor, zeker nu de prijzen van Plextor de laatste tijd stevig gezakt zijn. Zie ook http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=77893
Link naar reactie
Misschien ook handig om te zeggen dat het tijdsverschil tussen 40x, 48x en 52x heel klein is. Een 40x brandt in 3 minuten en de sneller iets minder. Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met 52x, mijn LiteOn 52x cd-rom heeft een cd'tje doormidden gebroken. :cry: Cd'tjes zijn er niet op gemaakt om zo hard hun rondjes te draaien.
Link naar reactie
[quote:7719bdd4ee="Bosje"]ook lite-on is goedkoop. Door de bank genomen heb je 2 Lite-on voor de prijs van 1 plextor. Hangt ook vanaf wat je allemaal wil doen ermee, volgend elby.de hebben de pletors geen 100 procent EFM coding. :evil: , maar de Lite-On wel :lol:[/quote:7719bdd4ee] Tja, en als je op www.blindwrite.ch gaat kijken is er geen verschil. Ik vind het niet zo spannend allemaal, als het maar goed werkt. Dat Plextor kwalitatief en qua service beter scoort dan Lite-On zal denk ik niemand ontkennen. Van belang is in ieder geval dat een nieuw aan te schaffen drive Ultra Speed RW ondersteund (dus GEEN Hi-Speed), want dat scheelt echt een heel stuk in snelheid. Mount Rainier daarentegen valt me echter in de praktijk flink tegen. Er gaat weer minder op een RW, en het werkt met sessies. Je hoeft weliswaar niet meer (echt) te formatteren, maar iedere keer dat je iets toevoegd en de CD uit de drive wilt halen is 'ie eerst een tijd bezig met sessie informatie weg te schrijven. Dus toch maar gewoon formatteren. Tot slot: Er zijn merken (o.a. Samsung) die nogal misleidende specs opgeven. Hi-Speed RW is tot 12X. Dus denk je bij de 16X opgave van b.v. Samsung dat dat wel Ultra Speed zal zijn. NIET DUS. 't Is gewoon Hi-Speed die ruim buiten de specs valt.
Link naar reactie
Lite-on kopen. Alhoewel ze hun productie sterk aan het verlagen gaan omdat ze er niet veel meer aan kunnen verdienen en vanwege de concurrentie de prijs niet meer kunnen verhogen. Get a Lite-On while you can ! (ze zullen niet meteen helemaal verdwijnen hoor. Heb vernomen dat ze zich meer op andere dingen gaan toeleggen). Plextor = beter. Lite-On kan je lekker vernieuwen na 3 jaar en hou je altijd de nieuwste en is ook niet slecht. Vandaar..
Link naar reactie
[color=darkblue:8694204493]What about: Hoe zit het met de garantie op een Lite-on of Plextor brander? Is het zo dat Plextor vanwege de bijna 2x zo dure prijs ook een 2x betere garantie verleend? Trouwens ik heb gemerkt dat Lite-on branders hooguit een x aantal uren brandduur heeft ingebouwd? Heeft Plextor dat dan niet??? Alvast bedankt![/color:8694204493]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...