Ga naar inhoud

2de HD bijplaatsen


Aanbevolen berichten

Ik heb me een WD 800JB aangeschafd en vraag me af hoe ik verder moet. :lol: Primary master = Seagate 5400 rpm 80GB Primary Slave = DVD speler Secondery master = WD 800 JB Secondery Slave = Brander P4 1800Mhz Willamette Medion/Aldi 256 MB 133Mhz 2*HD 80GB G-force3Ti-200 Onboard LAN&Firewire&Sound DVD 16*52 Brander 16*10*40 Alles wordt bij de eerste boot na een autodetect in BIOS herkent op de nieuwe schijf na. De nieuwe HD moet straks de oude vervangen zodat de oude als backup schijf door kan. Vraag: Kan ik nieuwe schijf straks laten bootten vanaf z'n Sec.Master, of moet dat echt op Prim.Master komen? en Hoe de nieuwe HD te benaderen met Fdisk? First time, please be polite :wink:
Link naar reactie
'k Zou zeggen: verwissel de schijven eens zodat je WD 800 JB als primary staat, start dan op met CD ondersteuning en installeer er je systeem op... Nadien kan je op je oude schijf je vorig systeem gaan wissen en dan heb jije systeem op je snelste schijf staan... (welke OS ga je installen?) Wacht misschien nog reacties af, want helemaal zeker ben ik hier niet van...
Link naar reactie
Passer schreef [quote:f7ab5ddc7b]'k Zou zeggen: verwissel de schijven eens zodat je WD 800 JB als primary staat, start dan op met CD ondersteuning en installeer er je systeem op[/quote:f7ab5ddc7b] Dit is een goede manier zo heb ik het toen ook gedaan. Primary master=wd800jb Primary slave =Seagate Sec Master=Brander Sec slave =dvd-rom Deze configuratie werkt het beste. Suc6
Link naar reactie
Ja dat maakt zeker uit wanneer je vaak gebruik maak van je brander en vooral met img.branden vanaf je Hdd. Dit onderwerp is al vaker voorgekomen in het forum waarbij men vaak problemen had met de brander als hij op slave stond als men hem als master zette waren de problemen verdwenen,hier is niet echt een verklaring voor maar de praktijk wijst het uit, en voor een dvd-rom maakt het toch niet uit ofdat hij op master of slave staat Suc6 :wink:
Link naar reactie
fixed! :P Ik had de IDE kabel net niet goed genoeg aangedrukt, hierna werd hij wel gezien. Verder alles gelukt en draaid al op de nieuwe schijf. @plextor Raid controller is me te duur, heb nual €233 betaald voor 2 IDE kabels en de Special Edition WD Caviar 800JB. Ik heb ook alleen maar meer opslag nodig verder niets. BTW kan een 5400 met een 7200 hd dan op RAID?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...