Ga naar inhoud

gekke vraag: Antennekabel splitsen, hoe?


Aanbevolen berichten

Aangezien ik de antennekabel nodig heb voor de tv-fm kaart in mijn computer stel ik hem toch maar hier op het hardwareforum. Buiten zit een antenne op het dak, daar ontvangen wij de tv mee, kabel is hier niet. Nu gaat er van die antenne één kabel naar de huiskamer waar het antennekastje zit. En ik wil een kabel aanleggen van de antenne naar mijn kamer. Kan ik nu gewoon nog een op dat kastje aansluiten, of met zo´n splitter de kabel van de huiskamer in tweeen delen, of heb ik zo´n versterker nodig. Het gaat om redelijk lange kabels. naar de huiskamer is ongeveer 30 meter. Naar mijn kamer moet ongeveer 20 meter worden. Ik hoop dat iemand hier het weet
Link naar reactie
Probeer een goede splitter en goede kabel. Is de kwaliteit dan te laag, gebruik dan pas een versterker. Probeer zo min mogelijk meters te maken met kabels en zo weinig moegelijk te splitsen. Dat is het goedkooptst en levert de beste kwaliteit. bv.: 2x30 meter kabel vanaf het kastje trekken heeft geen zin als je ook evt. na 25 m 1 kabel kunt splitsen met 2 einden van een meter of 5.
Link naar reactie
hahaha :lol: weer zo een uit de stad die geen enkel idee heeft dat bijna NIEMAND op het platteland kabel of asdl heeft. sterker nog, TELEVISIE-KABEL IS HIER NIET EENS TE KRIJGEN !!!! In het dorp is wel tv kabel, alleen ik woon een kilometer vanaf het dorp, ergens midden in het land. Wat wel mooi is, als ik smorgens opsta zie ik geen enkel huis om me heen. Ik wil supergraag kabel of asdl, maar ik ga er niet voor in de stad wonen. Ik woon trouwens in tirns dat ligt vlakbij roodhuis dat ligt weer iets minder vlakbij sneek sneek is de eerste stad die ik tegenkom sneek ligt in friesland enz enz enz goh, alle frustratie dat ik geen breedband heb er in een keer ff snel uitgetypt, lekker is dat. Straks komt de rekening van de telefoon weer :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: gegroet
Link naar reactie
[quote:2a171b8aa8="stelf01"]Moet wel telefoon kosten betalen voor aansturing , maar kan wel de hele dag blijven downloaden zonder telefoonkosten .Iets voor jouw??[/quote:2a171b8aa8] :-? :-? maar ik snap het wel, de gewone schotels zijn alleen downstream, bij schotel zit je bijna altijd met een datalimiet, bij de duurdere abbonementen niet meer, maar dan zit je volgens mij als snel op 60-80 euro per maand. Die telefoonlijn gebruik je inderdaad alleen om gegevens te verzenden, maar als ik aan het downloaden ben, verzend de computer altijd een klein beetje gegevens.... zou de telefoonlijn niet meteen weer aangaan? Ik heb ook wel eens gekeken naar schotel Up&Down, dat abo is superhoog, 75 Euro per maand, en dat ding is in aanschaf ongeveer 2500 Euro, daar kan je heel wat uurtjes voor internetten met de telefoonlijn. Geruchten gaan ook over het Digitenne, dat zou in 2004 landelijke dekking hebben. Aangezien ik deze zomer 4 maanden naar het buitenland ga, vind ik het de moeite niet meer waard om een schotel aan te schaffen.
Link naar reactie
[quote:424c7509e9="kanertw"]Is dat hetzelfde als de splitter voor de oude netwerkkabels, ik ben de naam kwijt.[/quote:424c7509e9] Nee, die is bedoeld voor 50 Ohm kabel, en dan nog is er geen impedantie gelijkheid. Een goede antenne splitter is op alle punten 75 Ohm. Ook heb je dan maximaal zo'n 3,5 dB signaal verlies. Ik weet niet wat je situatie is, maarre, dit is zo'n beetje wat er bij mijn ouders staat: antennemast naast het huis met antenneversterker voor de Duitsland antenne. Vervolgens heel veel meters kabel het huis in. Dat signaal wordt in 4 stukken geknipt en verdeeld over 4 antenne aansluitdozen. Een kleine modificatie was nodig om de voeding tussen te plaatsen voor die antenne versterker. Soort sterverdeling dus. Geen extra versterkers nodig, totaal waarschijnlijk meer dan 100 meter coax. Wat soms mogelijk is, dat heb ik o.a. in mijn eigen huis gedaan, is een antenne doorvoer doos te kopen. Dat is een gewone aansluitdoos met doorvoer voor een andere aansluiting. Deze zijn relatief goedkoop en het beperkt het aantal coax meters dramatisch. Nadeel is dat tegenwoordig geen informatie meer wordt gegeven over de verzwakking. Meestal zo'n -10dB voor de aansluitdoos. Voordeel is dat de doorvoer een veel lagere verzwakking heeft. In totaal kan dit je een antenne versterker schelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...