Ga naar inhoud

HP 690C kaduuk?


Aanbevolen berichten

Onze printer heeft kuren. Het is een HP 690C, best oud dus ;) Hij heeft al die jaren prima gewerkt. Alleen de laatste tijd was de kwaliteit ver te zoeken: hij liet op hele regels wat inkt weg zeg maar. Dus het leek alsof de zwarte cartridge leeg was. Dus een andere gehaald. Geen effect. Toevallig kwam ik er achter dat als je op beste kwaliteit print de letters wel mooi werden. Nu lukt printen ineens helemaal niet meer. Hij zei eerst dat het papier op was (en NEE dat was dus niet het geval :D ). Aan en uit zetten van de printer (en de pc rebooten) hielp niet. Oude cartridge (die dus niet leeg was) er terug in hielp ook niet. Drivers verwijderd en opnieuwe geinstalleerd, geen resultaat. Printer op mijn eigen pc aangesloten. Ging ook niet goed. Hij kwam met de melding dat "De installatie niet goed was" en de aanwijzing om de cartridge opnieuw te plaatsen. Meerdere keren gedaan en uiteindelijk lukte het om een testpagina af te drukken. Toen de printer weer op de oude pc gezet en het bleef werken. Maar wel in de slechte kwaliteit. Ook het schoon laten maken van de cartridges (via de HPsoftware) helpt niet. Is deze printer kaduuk of heeft iemand nog tips? :( Ter info: oude cartridge was een originele HP, de nieuwe eentje van WeCare.
Link naar reactie
De slechte afdrukkwaliteit hoop ik binnenkort te vergelijken met een geleende cartridge. Maar het probleem met printen blijft. Pas na vele pogingen lukt het een keer. Probleem met papier op enz komt iedere keer weer terug. En dan lukt het printen 1x en de volgende print is weer gedonder :( Het lampje op de printer gaat lopen knipperen terwijl er in principe niets aan de hand is.
Link naar reactie
Ik welliswaar geen HP printer maar een Epson Stylus Color 400, ook een oudje dus. Had een half jaar geleden een vergelijkbaar probleem. Balen. Goede oude printer werd steeds slechter. Uiteindelijk, na veel telefoontjes, kwam ik terecht bij een bedrijfje in Dronten. Deze vriendelijke meneer deed me per telefoon (gratis) de volgende tip aan de hand. Zorg voor een document vol met tekst. Druk deze af. Start halverwege het a-4tje het schoonmaakprogramma (kan bij mijn epson aan de voorkant door tegelijkertijd 2 knoppen in te drukken) Doe dit in totaal 3 x, niet vaker!. Door het halverwege uitvoeren van het schoonmaakprogramma wordt er binnenin de printer druk opgebouwd waardoor de spuitmondjes beter schoon worden gemaakt. In mijn geval, ik heb al weer een lange tijd perfecte kwaliteit met mijn good old epson. Iets vergelijkbaars moet met je HP ook mogelijk zijn. Suc6 :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...