Ga naar inhoud

ADSL USB modem - vastlopen computer


Aanbevolen berichten

Ik heb vorige week een ADSL USB-modem geinstalleerd, daarna heb ik ben ik tegen een aantal problemen opgelopen. Ten eerst bleek de modem te veel stroom te vragen van de on-board USB adapter. Een losse USB kaart leek de oplossingen, maar dit lijkt een conflict te verooraken met andere hardware, want de computer loopt regelmatig vast. Het verwissellen van de USB kaart en de geluidskaart leek te helpen, maar vandaag weer een groot aantal vastlopers. Het moederbord is een AOpen AK 33 met een AMD Athlon processor, de geluidskaart is een Creative 128. De systemen waar mee gewerkt wordt zijn Windows ME en op een aparte partitie Windows 2000. Weet iemand misschien een oplossing? FA
Link naar reactie
In het verleden heb ik nooy problemen gehad met USB apparaten. Een losse HUB met eigen voeding heb ik geprobeerd voordat ik een lossen USB kaart heb geplaatst. Kreeg wel verbinding maar downloaden werkte niet. De voeding is max. 300 Watt, lijkt toch voldoende. Heb vanavond alle kaarten (Creative 128 geluidskaart en een SCSI-kaart) verwijderd om te kijken of het een conflict was met een andere kaart, maar ook toen liep hij vast (Heb al 2 x eerder geprobeerd te antwoorden). Zou het misschien een slechte telefoon bekabeling kunnen zijn (de computer c.q. modem staan ca. 15 m. van de spliter verwijderd)?
Link naar reactie
Misschien jan je een usb hub kopen,die hebben vaak een eigen stroomvvorziening.Ik heb ook een adsl usb modem,en daar had(heb) ik nooit problemen mee.omdat ik te weinig usb poorten heb(4) op pc hebik zo'n hub gekocht,en het werkt uit de kunst.Vivanco maakt ze onder andere,ga f naar een computerzaak,of desnoods naar de handyman ofzo greetz
Link naar reactie
ik heb vroeger hetzelfde probleem gehad. Ik had een asus moederbord. Na veel zoeken op de asus en microsoft site kwam ik erachter (helaas weet ik niet meer waar) dat een aantal moederborden niet met een usb adsl modem overweg kunnen. Ik heb mijn modem toen omgeruild (helaas met bijbetaling) voor een netwerk modem. Sindsdien geen probleem meer.
Link naar reactie
[quote:e591e778c6="garfield662056"]ik heb vroeger hetzelfde probleem gehad. Ik had een asus moederbord. Na veel zoeken op de asus en microsoft site kwam ik erachter (helaas weet ik niet meer waar) dat een aantal moederborden niet met een usb adsl modem overweg kunnen. Ik heb mijn modem toen omgeruild (helaas met bijbetaling) voor een netwerk modem. Sindsdien geen probleem meer.[/quote:e591e778c6] Hmm, wel een beetje vaag. Ik heb net adsl besteld en ja ik heb (zoals half ned. ?) een asus mobo. Een oudje :) de p2b-f (BX) Ik heb op de asus site gezocht, maar kan niks vinden daarover.
Link naar reactie
[quote:869a8c1fe4="garfield662056"]ik heb vroeger hetzelfde probleem gehad. Ik had een asus moederbord. Na veel zoeken op de asus en microsoft site kwam ik erachter (helaas weet ik niet meer waar) dat een aantal moederborden niet met een usb adsl modem overweg kunnen. Ik heb mijn modem toen omgeruild (helaas met bijbetaling) voor een netwerk modem. Sindsdien geen probleem meer.[/quote:869a8c1fe4] klopt ja, USB modem gaf problemen met bepaalde versie's van VIA chipset. Het werd aan het begin ook sterk afgeraden om een USB modem te nemen als je een mobo met via chipset had, maar volgens mij is er in die tussentijd al een driver update geweest die al die problemen moest verhelpen. (zou moeten wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is)
Link naar reactie
Als ik naar mijn eigen situatie kijk, kun je wellicht enkele probleemoorzaken elimeren: ik heb namelijk een extern ADSL USB modem, met voeding vanuit de PC (standaard midi tower met 300 watt voeding) en een MSI K7T Turbo II moederbord waarop de VIA 133 chipset zit en dit werkt allemaal zonder probleem. Ik had vroeger wel een probleem met een intern ADSL modem. Planet Internet zei dat de afstand naar de splitter te groot was (nl 10 meter). Planet internet adviseerde om een UTP kabel aan te laten leggen,(ja inderdaad voor eigen rekening javascript:emoticon(':evil:') http://forum.computertotaal.nl/phpBB/images/smiles/icon_evil.gif (men ontkende dat gezegd was dat 10 meter ook wel met een normale telefoondraad kon worden overbrugd, maar dat was geen verbetering. Maar na omruilen van dat modem voor het USB modem was het wel OK. Dus voeding USD vanuit 300 watt tower zou voldoende moeten zijn en ook ene VIA chipset werkt bij mij goed. Maar voor wat betreft de afstand heb ik niet echt een advies: aanvankelijk zei men dat 10 meter te ver was maar met het USB modem is dit ineens geen probleem meer. PaulusP
Link naar reactie
heb een Alcatel USB-modem en MSI-board met VIA-chipset en totaal geen probleem :lol: ; 300 W voeding... Als ik dit topic zo lees wordt er wel heel simpel gesteld dat een VIA-chipset niet met een USB-ADSL modem zou kunnen samenwerken. Je wil niet weten hoeveel lui er met veel plezier ADSL-en met deze combinatie. Ik zie eerder de (juiste) driver als de bottleneck.
Link naar reactie
[quote:eb04760c74="FAMOL"]De afstand splitter modem is 15 meter. Qua snelheid lijkt dit niet echt slecht (ADSL standard 256 down is zoals ik had verwacht 5 tot 6 x zosnel als ISDN) De driver updates waarover wordt gepraat, zijn dat updates voor de modem (heb de laatste versie van de KPN site gehaald) of een BIOS update)[/quote:eb04760c74] 256 / 64 = 4 x :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...